През септември стартира допитване за регионалните символи на страната

09.07.2008 | 19:26
по статията работи: Петър Чернев
720 хил. души са посетили Рилския манастир през 2007 г.
През септември стартира допитване за регионалните символи на страната

През септември ще стартира обиколка на страната, с която ще бъде даден старт на третия етап на кампанията „Българските символи”. Тя ще продължи два месеца и ще акцентира върху избора на регионални символи и мотивите на местните хора за избора им. Културните програми по места ще включват кръгла маса, кулинарни и фолклорни конкурси, хепънинги на площадите и други инициативи.

Обиколката ще бъде достъпна за свободно отразяване от журналисти и най-вероятно ще стартира от Родопите. Тя ще включва преминаване на Розовата долина с влак, пътуване със самолети до българското Черноморие и пътуване по вода до Видин и Силистра. Това стана ясно днес по време на пресконференция в БТА на тема: „Трети етап на кампанията “Българските символи” - Какво предстои?”

След края на обиколката през ноември месец ще бъде извършено преброяване на гласовете и ще бъдат обявени начините, по които ще бъдат рекламирани и налагани българските символи във всички категории. Това обясни Виолета Иванова, председател на УС на Българската асоциация за бизнес и туристическа информация (БАБТИ), която е инициатор на кампанията.

Регионалните медии в България са готови за отразяване на предстоящата обиколка. Всяка от тях е наясно с местните си символи и е готова да работи за подобряването имиджа им. Обиколката ще бъде отразена както от вестници и телевизии, така и от интернет портали.

Символите, които ще бъдат избрани в кампанията „Българските символи”, трябва да влязат в регионалните стратегии за развитие на туризма, както и в Националната стратегия за развитие на туризма. Това им включване би означавало, че те ще получат достатъчно финансиране за реклама.

В символите по региони, които ще участват в третия етап на проекта, се очаква да бъдат включени и нематериални символи. В това число се включват фолклорът, традициите, занаятите, обичаите, българската кухня и др, обясни Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.

Първите пет символа в конкурса ще бъдат маркирани с плакети. Маркираните ще бъдат и победителите в регионалните конкурси. Идеята на Виолета Иванова е да бъдат изработени 111 хил. плакета за всеки един квадратен километър на страната.

След избирането на Мадарския конник за символ на страната работата на туристическите фирми вече се улеснява – те лесно могат да посочат него като символ на страната, посочи още Драганов.

Миналата година Айфеловата кула е била посетена от 6.2 млн. души – за сравнение Рилският манастир е бил посетен от 720 хил. души или 12% от тези посетители. Този резултат е бил постигнат дори без извършване на някаква реклама. В същото време посетителите на хълма Царевец за миналата година възлизат на около 5% от тези, които са посетили Айфеловата кула, а други 3%, или 240 хил. души, са посетили Перперикон.

Председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова е дала устното си съгласие победителят в кампанията „Българските символи” да бъда избран за туристически символ на страната. Това е станало още преди избирането на Мадарския конник.

В момента символ на българския туризъм е маслодайната роза. За нея под формата на реклама през последните 50 години са дадени над 50 млн. евро.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....