Премиерът Бойко Борисов е най-често споменаваният политик в медиите през последните пет месеца на годината.
Това сочи изследване на лабораторията за медиен мониторинг, ръководена от доц. Орлин Спасов от Софийския университет "Св. Климент Охридски". Анализът на медийната лаборатория се базира на публикации в 5 вестника и едно онлайн издание. Наблюдвани са както следва: "24 часа", "Труд", "Дневник", "Телеграф", "Сега" "Стандарт" и "Преса".
Бойко Борисов е 4 пъти по-споменаван от президента Росен Плевнелиев. В повечето печатни публикации премиерът изразява позицията на партия ГЕРБ по всички въпроси. На второ място в класацията се нарежда вицепремиерът Цветан Цветанов, следван от социалистите Сергей Станишев и Георги Първанов, информира БНР.
Воюващите пресгрупи пишат позитивно за министър-председателя и битките им по-скоро са за спечелване на неговото благосклонно отношение към тях. Най-близък до властта е вестник "Телеграф", защото е най-позитивен към работата на правителството. Това става ясно от изследването.
В момента голяма част от медиите в България практически директно работят като PR на някои ключови фигури от политическата сцена. Това каза още доц. Спасов. Според него за първи път се появява "една много голяма разлика между одобрението на дадени политически фигури и институции в обществото през израза на общественото мнение от една страна и в медиите от друга".
Като пример беше дадено проучване на "Алфа Рисърч" за работата на премиера. 36 на сто от анкетираните го подкрепят, но 33% дават отрицателна оценка за работата му. Такова е и отношението на обществото за работата на Росен Плевнелиев за първите му 100 дни. Има драстично разминаване обаче на това с медийните рейтинги.
Така за месец май Бойко Борисов има медийна оценка между 4 и 4,50, т.е. за него се е споменавало в положителна светлина. Росен Плевнелиев има медиен рейтинг +5, Сергей Станишев има подобрение на рейтинга си през май до почти +1, Ахмед Доган се "радва" на медиен рейтинг -10.
"По отношение на някои ключови фигури медиите допингират публичните образи и това разминаваме между обществено мнение и медиен рейтинг практически показва, че в момента голяма част от медиите в България практически директно работят като пиар на някои ключови фигури от политическата сцена. Това може да бъде една от възможните интерпретации", обясни доцентът, цитиран от БГНЕС.