Страната ни може да привлича летни туристи от Дубай. Те са желани туристи, защото са платежоспособни. Това заяви Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. По думите му минералните ни води, СПА и културният туризъм може да заинтересуват туристите от емирството.
От 15 март отпадна визовият режим както за посещения в Дубай, така и за гражданите на емирството при пътувания до Европа. „Това е първата крачка. Сега трябва да сме много активни в маркетинга и да подобрим рекламата”, коментира Рагин.
По думите му е необходимо да се атакува пазарът, ако искаме да ги спечелим. Според него при провеждани разговори до сега има заявен интерес, като качеството и цената у нас ги устройват.
„При всички случаи падането на визови ограничения води до увеличаване на туристите”, заяви Байко Байков, председател на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристическите агенти (АБТТА).
Според него в световен мащаб около една трета от пътуванията са обвързани с визови ограничения. Така всяко облекчаване, естествено, води до засилване на туризма, пише в. “Монитор”.
В зависимост от начина на осигуряване на визата, след отпадането й пътуващите ще спестят между 30 и 50 евро. Според председателя на АБТТА това, съпоставено със стойността на целия пакет, не е много, но по-важен е психологическият елемент.
За предстоящото увеличение на туристите от Дубай са прогнозирали и няколко авиокомпании. В момента има удобни връзки и цените са адекватни на търсенето, което също води до засилване на интереса към дестинацията. С колко точно ще нарасне туристическият поток обаче е рано да се каже.
В момента реално капацитетът, който се предвижда от самолетните компании, е приблизително над 10 хил. места годишно или средно по около 1000 души месечно.
„Сега една голяма част пътува към Дубай за бизнес посещения и е трудно да се отделят пътуванията за почивка от служебните”, обясни Байков. Средно от 2 до 4 месеца приблизително са нужни от вземането на решението за пътуване до резервирането на конкретен пакет и дата. Приблизително след този период може да се отчете и засилването на интереса към емирството.
„Дубай е дестинация, която е най-популярна в Европа през студените месеци, затова най-силно изразено ще е увеличението през следващия зимен сезон”, коментира Байков. Според него ръстът на посетителите ще доведе и до по-голямо разнообразие в пакетите, защото по-големият поток ще позволи да се сегментира.