Предложение за създаване на смесено дружество между държавата и община Варна за управление на територия на пристанище Варна – изток съдържа подготвения меморандум, който до края на месеца се очаква
да бъде одобрен от Министерство на транспорта. Той трябва да премине през съгласуване с МРРБ и да се разгледа от Министерски съвет. Това заяви председателят на Общинския съвет във Варна Борислав
Гуцанов след проведената работна среща с представители на морския бранш. По думите на Гуцанов не е изключено в това дружество да намерят място и морските фирми. Идеята е мажоритарният дял от 70% да
бъде на държавата и на общината, като те да имат по равни части. До края на тази година трябва да започне строежът на нов контейнерен терминал.
“Ще направим всичко възможно атракционната част, да започне да се изгражда още през 2009 година. С МРРБ е договорено крайезерният път да бъде разширен с едно ниво. В крайната си част той ще бъде с
шест ленти. От табелата “Варна" до пристанище Варна – Запад пътят ще бъде троен. Това ще се направи с цел комуникацията между двете пристанища да бъде осигурена още преди началото на строежа. Ако
всичко е нормално би трябвало този път да започне да се работи втората половина на тази година. В рамките на година трябва да бъде отработен целият участък от пристанище Варна – Запад до пристанище
Варна – Изток. В момента от едното до другото преминават около 300 000 единици. С изграждането на този път и затварянето му, малко повече от 90 000 камиона няма да влизат на територията на община
Варна. Разширението на пътя ще се финансира от държавата, а от община Варна ще се извърши проектирането и заданието. Първо ще се започне с разширението, което попада в рамките на Варна”, коментира
Гуцанов.
В края на март ще бъде взето окончателно решение от страна на японската банка за финансиране на контейнерните терминали във Варна и Бургас. Целият заем, който ще бъде отпуснат на България е около 214
000 000 евро, а за Варна са предвидени около 90 000 000 евро.