Приходите на компанията майка на Google – Alphabet не успяха да достигнат очакваното покачване от „Уол Стрийт“, въпреки че нараснаха на годишна база, показва последният финансов доклад на фирмата. Консолидираните приходи на фирмата за първото тримесечие се покачиха до 20,26 милиарда долара от 17,26 милиарда долара година по-рано, като по този начин останаха малко под очакванията на анализаторите, чиято медианна прогноза беше за постъпления от 20,37 милиарда долара. Така некоригираните постъпления на гиганта вълизат на 7,50 долара за акция (при очаквания от 7,97 долара за акция).
Главният финансов директор на Alphabet Рут Порат посочи по време на конференция с инвеститорите ѝ, че разходите на гиганта към други сайтове за разходите за използване на трафик (TAC) са достигнали 3,8 милиарда долара, като по този начин формират 21% от рекламните ѝ разходи. Така на годишна основа разходите за TAC се покачват с 13%. Това отразява продължаващата тенденция трафикът в интернет да се извършва от умни устройства, което увеличава значението на мобилната реклама.
„Инвеститорите трябва да свикнат с мисълта, че разходите за TAC ще продължат да нарастват“ коментира Самийт Синха, анализатор от B. Riley & Co., цитиран от Bloomberg. “Ако имаш мобилно търсене от устройства на Apple, ти трябва да платиш на Applе за извършването на трафика, за да реализираш приходи“, уточни Синха. „Същото се случва и когато представляваш много хора и продаваш рекламното импространство или купуваш рекламно пространство за тях – компанията трябва да плати на някой друг“, изтъкна още той.
Според самия Порат разходите за TAC ще продължат да растат в резултат на преминаването на все повече потребители към използването на интернет през мобилните си устройства. Това несъмнено ще окаже натиск върху маржа на приходите на рекламния бизнес на Alphabet.
“Смятам, че инвеститорите, които очакват стабилен марж на постъпленията, са твърде оптимистично настроени. Но предвид това, една компания може да има понижаващ се марж на приходите и все пак да развива бизнеса си изключително успешно“, посочи анализаторът от Pivotal Research Group Брайън Визер.
Същевременно приходите от реклама на Google нараснаха с 16,2% на годишна основа, достигайки 18,02 милиарда долара, а броят на платените кликове – с 29%, показва доклада на компанията.
Въпреки ръста на приходите, не всички подразделения на компанията се представиха отлично. Бизнесът ѝ Other Bets, в който се включват Google Fiber, компанията за производство на автоматизирани домашни продукти Nest и подразделението за арзработване на автономни автомобили реализираха загуби, възлизащи на общо 802 милиона долара. Така финансовото представяне на тези подразделения се влошава спрямо година по-рано, когато те регистрираха загуба в размер на 633 милиона долара, въпреки че приходите им през януари-март 2016 г. се удвоиха до 166 милиона долара.