Анализатори прогнозират, че през 2015 г. приходите от дигитална реклама у нас ще скочат с 8,4%. Като цяло очакванията за страните от Централна и Източна Европа (ЦИЕ) са намалени от 5-процентен ръст до 3,5 на сто. Това сочи доклад на агенция Carat.
Намалената прогноза се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои част от ЦИЕ, посочват експертите.
В световен мащаб рекламните приходи се очаква да нараснат с 5% за 2014 г., спрямо предишните прогнози за 4,8 на сто. През следващата година също се очаква 5-процентен скок.
Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестици във вестници и списания.
В доклада се посочва още, че догодина ще се наблюдава допълнително увеличение на приходите от реклама в Северна Америка и Западна Европа в сравнение с първоначалните прогнози, съобщава "24 часа".
САЩ продължава да показва силен ръст, като се очаква за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г. Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад, са за връщане към положителен ръст от +2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне с +7.5% до края на настоящата година.
„Последната прогноза на Carat ни дава основание за оптимизъм по отношение на перспективите за увеличение на разходите за реклама, както на глобално, така и на регионално ниво. Световната рецесия е зад гърба ни, а очакванията за здравословен ръст от 5% на годишна база, е положителен импулс за целия отрасъл“, коментира анализаторът Джери Булман.