Националната агенция по приходите започва информационна кампания „Къде е Бончето?“, за да насърчи гражданите да изискват касови бележки при всяка покупка на стока и услуга, съобщиха от агенцията.
В кампанията ще участват и много популярни личности, които ще споделят мотивите си защо винаги изискват фискални бонове и какви ползи им носи това.
Над 2.5 млрд. касови бележки са отчетени в Националната агенция по приходите през последната една година, а 150 хил. граждани ползват мобилното приложение на Националната агенция по приходите, с което могат да сканират QR кода на всеки фискален бон и да проверят дали е истински.
В последните години Националната агенция по приходит отчита трайно увеличение на доброволното спазване на данъчно-осигурителните изисквания, като приходите от данъци и осигуровки за миналата година достигнаха 25 млрд. лв. – с над 700 млн. лв. повече от планираното.
Изисквайки фискален бон гражданите едновременно гарантират потребителските си права и намаляват риска търговците да укриват приходи, допълват данъчните. Кампанията ще продължи 12 месеца.