Причината за взрива в Бургас - пълна мистерия

16.10.2012 | 17:50
по статията работи: Петър Чернев
385 трафопоста на EVN са вградени в жилищни сгради
Причината за взрива в Бургас - пълна мистерия

По случая с взривения трафопост в жилищен блок в Бургас е образувано досъдебно производство като вероятно точна причина за възникналия инцидент ще може да бъде обявена от ОД на МВР – Бургас едва след произнасяне на експертите, привлечени по назначените технически експертизи.

Това каза за говорителят на бургаската полиция Цветелина Рандева. От полицията са категорични, че не става въпрос за бомба. Яснота до един месец няма да има за причините за инцидента, информира агенция "Фокус".

Отломките от разрушената сграда вече са почистени. Разследващите са успели впоследствие да стигнат до проблемното съоръжение. Според информация на bTV не става дума за поставена бомба, а за проблем, вследствие на високата температура.

Няма следи от взрив по трансформатора и разпределителните табла ниско напрежение на трафопоста, установява първият външен оглед на повредения трафопост. Това показва, че трансформаторът не се е взривил. Екипи на EVN България все още не са допуснати до помещението на трафопоста от следствените органи, но огледът отвън показва механичната цялост на трансформатора, таблата, предпазителите високо напрежение и кабелите. Няма следи от изтичане на масло, информират от ЕРП-то.

Подобен инцидент се случва за пръв път в историята на дружеството. Продължава и вътрешното разследване на компанията.

Междувременно екипи на EVN България Електроразпраделение извършват проверки на всички трафопостове, разположени в сгради на територията на Бургас. Според информация на компанията на територията на Югоизточна България съоръженията,собственост на дружествотовградени в жилищни сгради, са 385 броя. Те представляват 3,20% от общо 12 041 броя трафопостове. Най-много са те в Стара Загора и Сливен - съответно 43 и 40, а най-малко в Смолян и Кърджали по 7.

Според депутата от ГЕРБ и председател на парламентарната комисия по регионална политика и местно самоуправление Любен Татарски въпросът за наличието на трафопостове в жилищни сгради е уреден нормативно. Това е така, защото в Закона за устройство на територията е казано, че такива съоръжения могат да се поставят в жилищни сгради при липса на друга възможност.

В ефира на БНР депутатът коментира:

И второто условие е, че е необходимо нотариално завереното съгласие на собствениците. Има и друга наредба от 2004 година, която определя нормите и изискванията за проектиране и експлоатация на тези съоръжения. Ако всички изисквания са спазени, едва ли би се стигнало до този инцидент. Защото и да забраним със закон поставянето на такива съоръжения в жилищни сгради, ами, ако няма друга възможност? Как да бъде осигурено електрозахранване за тези жилища?"

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 04.04   1581 г. – След околосветско плаване Франсис Дрейк е обявен в Лондон за рицар. 1818 г. – Конгресът на САЩ приема Националното знаме на САЩ, което има 13 бели и...