Проблем в системата на Централна гара забави влаковете

31.01.2025 | 09:40
по статията работи: econ.bg
Движението на влаковете на Централна гара София е затруднено заради проблем с маршрутно-компютърна централизация, съобщиха от Националната компания "Железопътна инфраструктура"
Проблем в системата на Централна гара забави влаковете
Снимка: под лиценза на creative commons

Движението на влаковете на Централна гара София е затруднено заради проблем с маршрутно-компютърна централизация, съобщиха от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Системата осигурява движението на част от влакове, пристигащи или тръгващи от гарата. Работи се по отстраняването на повредата. От БДЖ също лаконично обявиха, че поради технически причини временно е нарушен графикът за движение на влаковете на Централна гара. От 12:40 часа до момента влаковете по направления от и до Бургас, Пловдив, Стара Загора, Свиленград, Карлово, както и от и до Перник, Кюстендил, Радомир, Дупница, Благоевград, Петрич, се движат със закъснение.

Проверка в електронното табло показва, че по подбалканската линия към 17:30 ч. закъсненията надхвърляха два часа - влакът от Карлово, който трябва да пристигне в София в 20:30 вече е натрупал 128 минути отклонение. Влакът за Дупница, който трябваше да тръгне от София в 17:25 ч., закъснява с 47 минути. От Петрич закъснението е с 28 минути. За бързия влак БВ 3625 ( София-Бургас) има съобщение, че ще спира на всички гари и спирки до гара Карлово.

Създадена е организация за превоз на пътниците с автобуси между гарите София и Захарна фабрика и с електрическа мотриса между Централна гара София и гара Искър от съставите на други влакове.

Малко след 17:00 ч. проблемът е бил най-сетне отстранен. Това обяви заместник генералният директор "Експлоатация" в НКЖИ Румен Станков пред "Нова телевизия". Той поясни, че заради ремонта на Централна гара се използва временна централизация, която днес е отказала. "Става въпрос за системата за сигурност за движение на влаковете, която обръща стрелки и подава входни - изходни сигнали. Проблемът е софтуерен. Трябваше да се рестартират системи и подсистеми една по една", каза той. Имало е възможност да се премине на ръчен режим на работа, но това е криело рискове. "Свързано е с човешки ресурси и няма никаква сигурност за влаковото движение. Няма визуализация кое накъде отива", коментира Станков.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 31.01   1862 г. – Американският астроном Алвън Кларк първи наблюдава бледо бяло джудже, компаньон на най-ярката звезда на небосклона – Сириус. 1878 г. – По време...