Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще проведе акции в цялата страна по проверка на магазините, които продават продукти от кристални стъкла, както и на авторемонтните сервизи, съобщиха от КЗП.
Магазините, в които се предлагат за продажба продукти от кристални стъкла, ще бъдат проверявани за това дали спазват изискванията на Наредбата за етикетиране на продукти от кристални стъкла.
Целта на Наредбата е преди всичко да защити потребителите срещу заблуди и объркване при закупуване на кристални продукти, като осигури достатъчно ясна, обективна и прегледна информация чрез етикета на стоката, уточняват от КЗП.
Задължение на лицата, които пускат на пазара кристални продукти, включително при всички форми на реклама на такива, е да гарантират съответствието на етикетирането им с химичния състав и свойствата на същите, както и да продават само продукти, етикетирани в съответствие с изискванията на наредбата.
През месец март ще бъде проведена и национална кампания по спазване изискванията на Закона за защита на потребителите (ЗЗП) от лица, предоставящи услуги в авторемонтни сервизи, допълват КЗП.
Търговците, които предоставят услуги на потребителите, са длъжни предварително да обозначат продажните цени на предлаганите от тях услуги, чрез ценоразпис, поставен на видно място в търговския обект, и да издават документ за извършената продажба на услугата.