Пивоварните компании в България са вложили през първите шест месеца на годината 25 млн. лв. в производството и логистиката на бира, сочат данните на Съюза на пивоварите. За това време към съществуващите марки и асортимент са добавени 10 нови, а продажбите бележат ръст с 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са възстановили нивата от предкризисната 2019 г.
Данните излизат в навечерието на професионалния празник на българските пивовари, който се отбелязва на Илинден, когато е и пикът на бирения сезон.
Пивото продължава да е най-често консумираната в България напитка след водата. 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47 на сто, или с 11% повече от миналата година, са убедени, че тя е подходящо за тях питие.
Това показва национално проучване на "Ипсос" в България, проведено в периода 19 - 25 май 2022 г. сред градското население на страната на възраст 18 - 69 години. Една трета (33%) от тях смятат, че умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а 26% са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт.
През миналата година пазарът на бира, който се оценява на около 600 млн. лв. в България, отчете леко свиване, а прогнозите от края на май са за силно бирено лято. В страната работят 39 малки, големи, средни и микропивоварни, които годишно произвеждат общо около 180 различни марки и видове бира. Основната консумация е на светло пиво - с 93-95% пазарен дял. Пазарът обаче е доминиран от "Карсберг", "Загорка" и "Каменица". От 1 юли отпадна преференциалната ставка от ДДС върху бирата и тя вече е 20%.