Продажбите на дребно в САЩ се повишават символично през ноември

14.12.2016 | 16:50
по статията работи: econ.bg
Продажбите на дребно се увеличиха през ноември с едва 0,1% до 465,5 млрд. долара на месечна база
Продажбите на дребно в САЩ се повишават символично през ноември
Снимка: БГНЕС

Продажбите на дребно в САЩ се повишиха много анемично през ноември, което предполага, че американските потребители са били доста предпазливи в месеца, който стартира с президентската надпревара и приключи с "черния петък".

Продажбите на дребно се увеличиха през ноември с едва 0,1% до 465,5 млрд. долара на месечна база при очаквания за по-добър растеж с 0,3% и след като през октомври те нараснаха с 0,6% (низходяща ревизия от предишна оценка за повишение с 0,8%), показват данни на Министерството на търговията.

На годишна база продажбите на дребно се увеличиха през ноември с 3,8%, което предполага доста силно подобрение в сравнение с началото на предпразничното пазаруване през 2015-а година.

Продажбите на дребно, без тези за автомобили, се повишиха с 0,2% на месечна база (при очаквания за повишение с 0,4%) след техен растеж с 0,6% през октомври, докато продажбите, изключвайки тези на автомобили и на бензин, също нараснаха с 0,2% след повишение с 0,6% месец по-рано.

Продажбите на дребно, без тези за автомобили, бензин и строителни материали, се увеличиха през ноември с едва 0,1% (при очаквания за повишение с 0,3%), след като през предишния месец те нараснаха с 0,6% (изходяща ревизия от повишение с 0,8%). Важно е да се отбележи, че именно този показател, известен като "контролирана група" на продажбите на дребно, се използва при калкулиране на данните за БВП на САЩ, като днешните по-слаби от очакваното данни за ноември в комбинация с ревизираните надолу продажби за октомври предполагат, че вътрешното потребление може би няма да има толкова значим принос за растежа на американската икономика през последното тримесечие на годината.

Данните за продажбите на дребно са важен индикатор за настройката на потребителите в САЩ, тъй като потребителските разходи формират около 70% от брутния вътрешен продукт на водещата икономика в света, а самите продажби на дребно представляват около една трета от тези разходи. Трябва също така да се има предвид, че състоянието на вътрешното потребление (потребителските разходи) е сред важните фактори, следени от членовете на Федералния резерв, когато те оценяват дали икономиката е достатъчно силна, за да издържи едно повишение на основните американски лихви.

По принцип ноември е ключов месец за търговията на дребно, особено за веригите магазини, аутлетите за дрехи и за онлайн продажбите. Тазгодишните данни обаче може би са повлияни от факта, че на 8-и ноември се проведоха изборите за нови американски президент. Според някои търговци на дребно, несигурността преди самите избори е довела до известна предпазливост от страна на американските потребителите в началото на месеца.

Така например шефът на компанията Costco Wholesale Corp. - Ричард Галанти заяви, че изборната седмица беше най-лошата от снежните бури в началото на годината, когато никой не искаше да излиза и да пазарува. Той обаче допълни, че търговските обороти са се подобрили по-късно през месеца, като неговата компания е отчела общ ръст на продажбите за първите четири седмици на ноември в сравнение с година по-рано.

И според компанията Redbook Research, продажбите на дребно са били доста мудни през първите две седмици на ноември, след което обаче са започнали да набират скорост с наближаване на Деня на благодарността и на „черния петък“.

Междувременно бяха представени и данни, показващи солидно повишение на американските производствени цени, което вероятно ще допринесе за по-висока инфлация през следващите месеци.

Индексът на цените на производител се повиши през ноември с 0,4% спрямо октомври и нарасна на годишна база с цели 1,3% - най-солиден растеж на производствените цени на годишна база от две години насам (от ноември 2014-а година).

Енергийните цени се понижиха през ноември с 0,3% спрямо предходния месец, докато цените на бензина спаднаха с 2,9%, но в същото време цените на хранителни стоки се увеличиха с 0,6 на сто.

Изключвайки енергийните и цените на храните, основният индекс на производствените цени се повиши с 0,4% на месечен база и нарасна с 1,6% спрямо ноември 2015-а година.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...