Продажбите на нови автомобили в страните от Европейския съюз (без Малта) през октомври 2020 г. са спаднали със 7,8 % и съставляват 953,615 хил. в сравнение с 1 млн. 034,669 хил. през октомври 2019 г., сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
От ACEA отбелязват, че продажбите отново са се върнали в отрицателната зона. През септември за пръв път през тази година продажбите на автомобили в Европейския съюз се увеличиха до 3,1 %. През август регистрирането на нови леки автомобили в ЕС спадна до 18,9 % слез спад при това с 5,7 % през юли.
Продажбите са спаднали на всички пазари, с изключение на Ирландия и Румъния, където ръстът е от порядъка на 5,4 % и 17,6 % съответно. Четири основни пазара показват отрицателни резултати. В Испания продажбите на автомобили са спаднали с 21 %, във Франция – с 9,5 %, в Германия – с 3,6 %. В Италия спадът е слаб – 0,2 %.
През януари-октомври търсенето на нови автомобили в ЕС се е свило с 26,8 % - до 8,011 млн. броя. Сред четирите основни пазара на ЕС през тази година най-голямо понижение се наблюдава в Испания – с 36,8 %. В Италия продажбите за 10-те месеца са се свили с 30,9 %, във Франция – с 26,9 %, а в Германия – с 23,4 %.
Сред компаниите ръст се отчита при FSA Group - с 3,9% и група Renault - с 0,2%. Най-съществен спад се отчита при японската Mazda – с 38 %.
Реализацията на автомобили на германската група Volkswagen е спаднала с 9,1 % до 238 хил. коли. Основният конкурент на компанията – френската PSA Group е намалила продажбите с 6,6 % - до 153,7 хил. автомобила.
Корейската Hyundai e намалила продажбите в ЕС през миналия месец със 7 %. Реализацията на автомобили от германската BMW е спаднала с 13,5 %, а на японската Toyota – с 8 %. Продажбите на Daimler са намалели с 8,1 %, на Ford – с 20,8 %. Японските Honda и Nissan са регистрирали понижение с 14,4 % и 6,2 % съответно. Продажбите на японската Mitsubishi са се свили с 29,8%, а спадът при Jaguar Land Rover Group е от порядъка на 9,7 %.