Въпреки че онлайн търговията все още не е изместила традиционния начин на пазаруване, растежът в сферата е все по-осезаем в световен мабащ. И България далеч не изостава от тази тенденция и у нас
има значителен ръст в онлайн покупките. Какво избираме през Мрежата? Съвсем естествено, това са електроуреди, мобилни аксесоари, дрехи и разбира се, обувки. В гардероба ви вероятно има поне един
продукт, поръчан от фирмен онлайн магазин или от търговец. И това ще става все по-нормално.
Какви са настоящите трендове в онлайн търговията?
Увеличаването на онлайн покупките не е случайно на фона на растящите цени и пандемията през последните години. Потребителите са все по-склонни да търсят най-добрите оферти онлайн и да отделят време за намирането им. Онлайн много по-лесно и бързо могат да бъдат сравнявани цени, характеристики и предимства на даден продукт. Тази и подобни причини неутрализират предпазливостта на потребителите и тенденцията за все повече покупки онлайн на месечна база от даден потребител е факт. Нещо интересно, което трябва да се отбележи - расте и стойността на покупките, както и на типа продукти, поръчвани през уебсайтове. Мебели и големи електроуреди: ако доскоро това бяха изключително ограничени типове продукти, в настоящето вече е съвсем нормално те да бъдат избирани от Мрежата. Това говори за доверие към онлайн търговците, както и към плащанията с карта. Все още предпочитания мерод на заплащане на поръчан продукт през уебсайт е наложен платеж, но има тенденция за постепенното отпадане на този тип купуване.
Модата играе важна роля в онлайн пазара на България и сайтове като obuvki.bg
75% от поръчваните онлайн стоки в България са дрехи, обувки и аксесоари, като през последните 4 години интернет потреблението у нас е нарастнало с 12 пункта. Средната стойност на една онлайн покупка е 50-60 лева, а очакванията са тази сума да се увеличава. За растежа до голяма степен допринася и COVID-19 пандемията, която накара голяма част от бизнесите да развият онлайн присъствието си. От 2020 до 2023 пазарът расте постоянно, като само през последната година онлайн търговията бележи 30% ръст в България.
Какви са предимствата на онлайн търговията?
1. Време
Потребителите все повече ценят времето си в забързаното ежедневието и вместо да пътуват няколко километра до даден магазин, могат да получат желания продукт само с няколко клика по всяко време на денонощението. Това в особена сила важи за работещи, заети потребители, които не разполагат с много свободно време и търсят бързо и лесно решение.
2. Пари
Ако търсим най-добрата оферта за даден продукт, вероятно ще я получим онлайн. В интернет пространството лесно могат да бъдат сравнени различни цени, предложения и промоции и да изберем най-изгодната и подходяща за нас. За разлика от традиционното пазаруване, където изборът е доста по-ограничен особено в по-малки населени места, в онлайн магазините почти винаги могат да се намерят изгодни предложения.
3. Богат избор
Разнообразието, което един потребител може да намери в мрежата, не може да се сравни с това, което има във физическите магазини около него, независимо от мащабите им. Онлайн търговията печели все повече нови потребители с богато разнообразие и асортимент за всеки вкус.
4. Отложено пазаруване
Много от сайтовете имат опциция, която позволява на потребителите да изберат и "наблюдават" свои любими продукти, които да купят в следващ момент. Това ви позволява да следите за намаления на цената по време на дискаунти или разпродажби.