Продажбите по Коледа са постигнали ръст от 5.5% на годишна основа в САЩ, който е по-голям спрямо миналата година. Това сочи изследване на SpendingPulse, която е филиал на MasterCard, предаде АФП.
Миналата година постигнахме стабилност в сезона на празниците, но тази година се върнахме към растежа, коментира вицепрезидентът на SpendingPulse Майкъл МакНамара в комюнике, предаде БГНЕС. Той допълни:
Периодът на празниците през тази година е белязан от силно нарастване на продажбите на дрехи и от потвърдената сила на електронната търговия. Освен това е налице забележителен растеж на разходите за скъпи стоки, илюстриран от солидното нарастване на продажбите на бижута, на луксозни стоки и дори на мебели
За сметка на това изостава секторът на електрониката, където продажбите са се увеличили само с 1,2% на годишна основа. Това "би могло да се дължи на намаляването на цените на телевизорите".
Продажбите на дрехи са нараснали с 11.2% вероятно заради студа, който е накарал потребителите да подновят гардероба си. Лошото време през декември "не засегна нарастването на продажбите на национално ниво", съобщава SpendingPulse и отбелязва, че "в някои случаи времето може да е било от полза за електронната търговия", която отново постигна растеж от 15%.