От 20 август започва пробиването на южния тунел между метростанциите "Сердика" и "Софийски университет", съобщи за БТА изпълнителният директор на "Метрополитен" АД Стоян Братоев. След направените две
експертизи и проект за укрепване, от края на август започва конструктивното укрепване на Централния военен клуб, допълни той, цитиран от Дневник.bg.
Северният тунел между СУ "Св.Климент Охридски" и пл. "Св. Неделя" вече е прокопан, а до втората половина на август под подлеза на ЦУМ чрез дострояване на тунела до метростанция "Сердика" по открит
способ машината на "Тайсей" ще бъде обърната и ще започне прокопаването на южния тунел. По думите на Братоев до края на януари се очаква и вторият тунел между "Сердика" и "Софийски университет" да
бъде завършен.
Конструктивните изменения в сградата на Централния военен клуб се налагат заради основите, които са каменна зидария и на геологията на района, обясни Братоев. Метроучастъкът в района на Централния
военен клуб не е застрашен, тъй като е допълнително укрепен и от вентилационната шахта, която е изградена на кръстовището на бул. "Цар Освободител" и на ул. "Г. С. Раковски", която е монолитно
свързана с тунелите на метрото.
Няма опасност за археологическия пласт в района на метрото, посочи oще директорът на "Метрополитен" АД. Дълбочината на която се прокопават тунелите е осем метра, а след завършването на строителството
се предвижда археологическият участък под "Ларгото" да бъде отворен чрез връзка между подлезите до Президентството и до ЦУМ.
На 25 август ще бъде обявен конкурс за избор на проектант за изграждането на този участък. Предвижда се пътните платна да са над археологическото ниво, изградени на стоманено-бетонна конструкция,
обясни Братоев.
Няма опасност и за археологията при строителството на втория метродиаметър, за който бяха избрани изпълнители миналия месец. Там от подлез "Надежда" до бул."Патриарх Евтимий" тунелите ще се изграждат
по закрит способ на дълбочина 22 метра.