Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова представи нов проект на оглавяваното от нея ведомство в ефира на bTV тази сутрин. Тя показа карта на България, отпечатана късно вечерта, която отразява развитието на страната като кръстопът.
Отпечатана карта е на нов пътен проект, с който България може да се превърне във важен транзитен пункт в Европа.
Новата инициатива предвижда изграждането трасе по маршрута Русе – Велико Търново – Свиленград – Истанбул. Така европейският коридор номер 9 ще свързва по-бързо Босфора с "Дунав мост", а оттам - с Европа и Русия.
По думите на регионалния министър проектът дава възможност на България да промени пътната карта на Европа.
От Истанбул до Капитан Андреево има магистрала. Маршрутът по крайбрежието на Черно море обаче не е много натоварен. От друга страна в момента има само две ленти за движение през прохода Хаинбоаз, като 50% от трафика е тежкотоварен. Според Павлова идеята е да се направи обход на Бяла, където са концентрирани голяма част от произшествията.
"Европейските средства не са безкрайни и няма да стигнат за всичко и 300 км скоростен път от Русе до Хаинбоаз ще бъдат осигурени от инвеститор, който да изгради този участък", обяви още регионалният министър, цитирана от iNews.bg.
"Тази инвестиция поради големия трафик може да се избие много бързо", смята Павлова. Запитана кога тази карта ще се превърне в реалност, тя каза, че ако инвеститорите проявят интерес, би следвало до края на годината да има преговори за концесията. На въпрос кога ще бъде готов пътят, Павлова обясни, че проектът е в самото начало, но стандартното строителство на подобен път отнема до 2 г.
До 3 г. тази инвестиция може да бъде реализирана и така да се осигури извеждането на трафика от и към страната от Турция, увери Павлова.
От 1 юли е гарантирано, че се пуска магистралата до Сливен и ще стигаме по-бързо до морето, обеща регионалният министър. Дори се очаква, че до 1 юли ще бъде пусната АМ "Тракия" и до Петолъчката. "По самата магистралата потъвания няма, всичко е оправено и се надявам, че тази година ще стигаме до морето по-сигурно и безопасно", каза още Лиляна Павлова.
По думите й пътен възел "Меден рудник" при Бургас също ще бъде пуснат в края на юни месец.
Запитана дали ще се строи на първа линия на плажа, Лиляна Павлова изрази лично мнение, че на плажа не трябва да се строи и не трябва да има големи бетонни хотели. "Това, което предлагаме, става въпрос за 100-те метра, но там може да се строят летни площадки и други развлечения, но не и големи хотели. Каквото е застроено, е застроено за съжаление. Тук говорим за нови територии, където да се забрани строителството на големи хотели и да има само атракциони", обясни Лиляна Павлова.
На въпрос за искането на кметовете в района, които не са съгласни със забраната за строителство на първа линия на морето, Павлова бе категорична, че това е нейното мнение и смята, че не трябва да има бетонни хотели на брега.
"Където и да погледнем, строим във всички посоки", похвали се министърът. "За мен качеството на магистралите е много важно".