Променят линии на столичния градски транспорт от октомври

27.09.2010 | 07:26
по статията работи:
Всички спирки с навеси и информационни табла. Трамвай за столичните квартали "Люлин" и "Надежда"
Променят линии на столичния градски транспорт от октомври

Промени в автобусните линии

Маршрутите на няколко двойки автобусни линии в столицата ще бъдат слети в началото на октомври. Половината от рейсовете ще бъдат спрени, а останалите ще возят по маршрут 2 в 1, научи в. "Монитор". Оптимизацията на схемата на движение се налага заради тежкото финансово състояние на градския транспорт и отлива на пътници по част от линиите. Миналата седмица стана ясно, че до края на годината автобусите, трамваите и тролеите ще се издържат с 15 млн. лева заем.

„Корекциите в транспортната схема ще се правят на база на преброяването на пътниците, което направихме през пролетта. Ще бъдат оптимизирани линии, които се дублират. Сред тях са отвеждащите до летището 84 и 284", обясни зам.-кметът по транспорта на Столичната община Любомир Христов. Предложението на екипа му е линия 84 да бъде закрита, а рейс 284 да вози до терминал 1 и терминал 2 на летище София. Очаква се колите към летището да спират на всички малки спирки, както и да минават по кръговото на 4-ти километър.

Оптимизацията ще обхване и линиите 58 и 59, които возят съответно от Княжево до Владая и от Княжево до с. Мърчаево. Техните маршрути ще бъдат слети, а единият от двата автобуса - спрян.

„Оптимизацията ще обхване още няколко линии. Очакваме нашето предложение да бъде разгледано и одобрено от транспортна комисия до 1 октомври и измененията в транспортната схема да влязат в сила оттогава", обясни още Христов.

Днес трябва да станат ясни и останалите двойки линии, които ще бъдат слети. Сред предложенията са обединяване на маршрутите на линии 76 и 94. Обсъжда се и вариантът колите по линия 76 да се движат само от кв. „Борово" до Орлов мост и обратно.

„На база на преброяването ще се оптимизират и графиците за движение на автобусите до „Младост". Промените в маршрутите на част от линиите, които направихме експериментално през пролетта, стават окончателни. Сред тях са закриването на линия 313, разкриването на линия 113, както и промяна в маршрутите на 306 и 88", допълни зам.-кметът Любомир Христов.

Според данните от преброяването отлив на пътници се наблюдава по линиите 76, 88, 305 и 306. Причината за това е пускането на метрото, което се превръща в най-предпочитан транспорт за софиянци.

Най-много пътници на квадратен метър в пиковете часове има по линиите 204 и 604, припомниха от „Московска" 33. Очаква се колите по тези маршрути да бъдат сгъстени.

Трамвай за столичните „Люлин" и „Надежда"

Ново трамвайно трасе ще свърже столичния квартал „Люлин" и надлез „Надежда". Проектът бе приет миналата седмица от Столичния общински съвет.

Трамваят ще се движи по бул. „Панчо Владигеров", ще пресича кръстовищата му с ул. „Арх. Г. Ненов", ул. „Черни дрин", ул. „30019", ул. „Щросмайер" и ще достига до бул. „Скопие".

Трамвайното платно ще бъде обособено в средата на булеварда и ще е с габарит 8.70 метра. Пътното платно за автомобили пък ще е с ширина 2 по 7 м и ще включва две ленти по 3.50 м във всяка посока, съобщи в. "Строителство имоти".

Целта е новият трамвай да осигури довеждащ транспорт до метрото и да бъде връзка между кварталите в северозападната част на София. Вече са изработени схемите на мрежите и съоръженията на инженерната инфраструктура.

Всички спирки с навеси и информационни табла

Всички спирки в столицата да имат навеси и информационни табла, препоръчват консултантите от „Делойт" на Столичната община. Причината е, че в момента част от местата, където пътниците чакат автобусите, са в ужасно състояние.

„С 10 млн. лв. от заема, които Центърът за градска мобилност ще тегли от Европейската инвестиционна банка, ще бъдат модернизирани 500 спирки. Идеята е те да се превърнат в спиркокомплекси - с навеси и с информационни табла. По първоначални изчисления изграждането на един спиркокомплекс струва между 12 и 13 хил. лева", обясни Любомир Христов.

Рейсовете от селата ще возят до метрото

Автобуси, които в момента возят хората от селата Бистрица, Железница и Плана до София, ще спират на метростанцията на бул. „Г. М. Димитров". Идеята е пътниците веднага да могат да се прекачат на подземната железница и да стигнат до желаната точка в града.

В момента преговаряме с транспортните оператори линиите от трите села да стигат до метростанция „Г. М. Димитров", обяви зам.-кметът по транспорта. Очаква се на по-късен етап маршрутите и на други автобуси да бъдат съкратени до спирките на метрото.

В началото на годината в София бяха разкрити две такива линии - автобус 113, който извозва хората от „Младост" до метростанцията до пазара, и студентският рейс 294, който свързва градчето с метростанция „Г. М. Димитров".

Качваме се само от първата врата

Пътниците ще се качват само от първата врата в част от столичните автобуси. Мярката ще бъде въведена експериментално по крайградските линии с цел ограничаване на пътуването гратис. Идеята е предложена от консултантите от „Делойт", които бяха избрани от Столичната община да изработят цялостен план за преструктуриране на транспорта. Очаква се кметството да плати за него около 160 000 лева.

„Една част от препоръките в доклада на „Делойт", който е над 150 страници, касаят ограничаване на пътуването гратис. В момента в столичния транспорт се отчитат между

8 и 14% нередовни пътници съобщи Любомир Христов. Най-голям брой на возещите се без билет има в автобусите и най-вече - в колите по крайградските линии. В електротранспорта процентът на гратиса е много по-нисък, а в метрото почти не се отчита такъв.

„Поради тази причина експериментално по крайградските линии ще въведем качване от първата врата в автобусите. Това няма да стане бързо, защото трябва да бъдат ангажирани и водачите. В момента се водят разговори с операторите", обясни още Христов. Очаква се пътниците да бъдат проверявани и таксувани от шофьора, както е в някои европейски страни.

Другата мярка, с която Столичната община планира да ограничи пътуването гратис, е въвеждането на тикет системата в автобусите. Поставянето на валидаторите ще бъде финансирано с част от заема от 50 млн. лв., които ще се тегли от Европейската инвестиционна банка.

По първоначални изчисления въвеждането на тикет системата ще струва между 12 и 15 млн. лв.

„Предстои да обявим конкурс за изпълнител. Според първоначалните разговори, които сме провели с банката за заема, тикет системата трябва да е завършена до края на 2011 г.", допълни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Електронният билет бе въведен в електротранспорта през 2008 г. Оттогава процентът на пътуванията гратис в тролеите и трамваите е намалял.

„След въвеждането на тикет системата в целия градски транспорт е възможно променяне на формулата на заплащане на пътуванията. Единият от обсъжданите варианти е цената на билета да зависи от пропътуваните километри", припомниха от „Московска" 33.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...