В почивните дни, а и в по-късните часове на денонощието градският транспорт в София се движи на големи интервали, което поражда неудобство сред столичани. Множество зрители на БНТ подадоха сигнали за разредения градски транспорт и неизчакването на пътници.
Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев обясни, че зимното разписание е в сила от началото на учебната година. Разписанието през зимните месеци се формира в зависимост от натовареността на различните линии, но към момента градският транспорт работи на пълен обем.
"Там, където натоварването не е толкова голямо, дори и да искаме, към днешна дата не е възможно а имаме коли през 10-15 минути, затова съветваме хората да се запознаят с разписанията и да организират времето си. В същото време метрото е на 3-4 минути, наземните линии във върховите часове - също".
Проблеми в системата има още от началото на ковид кризата, затварянето и намаляването на пътниците. Сега на ход е кризата с енергоносителите и към днешна дата недостигът е огромен, посочи още той.
"Направени са съответните постъпки към правителството, защото без адекватна помощ от страна на държавата, както е навсякъде в Европа, градският транспорт в София има опасност да бъде наистина ограничен. Днес не говорим за повече транспортни средства, а за средства, които са необходими, за да успеем да поддържаме сегашния обем на транспорта. Иначе са необходими още повече средства".
Към днешна дата абонаментните карти за градски транспорт се рават на голяма популярност, а годишната карта за всички линии е най-предпочитана. От началото на следващата година с еднократното билетче за 1.60 лв. столичани ще могат да сменят няколко наземни линии в продължение на 30 минути.