Пътят Видин - Ботевград ще е готов до 2021 г., за тунел под Петрохан ще се търси инвеститор

07.03.2018 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Министърът на финансите Николай Нанков обеща до края на 2020 г. да са готови най-тежките участъци
Пътят Видин - Ботевград ще е готов до 2021 г., за тунел под Петрохан ще се търси инвеститор
Снимка: Пресцентър на МРРБ

Правителството одобри график за завършване на скоростния път Видин - Ботевград до декември 2021 г. и реши да предостави строителството на тунел под прохода "Петрохан" на концесия на частен инвеститор. Двата проекта в Северозападна България са залегнали в правителствената програма, а миналата седмица жители на региона се срещнаха с премиера Борисов и настояха работата по модернизацията на инфраструктурата да се ускори.

Съставен е конкретен времеви график с ясни и последователни стъпки, така че да се осигури скоростно и комфортно придвижване на трафика от Дунав мост 2 към вътрешността на страната и към Егейско море по направлението на европейски транспортен коридор № 4. каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков на заседанието.

Изграждането на пътя е разделено на шест отсечки:

- Етап 1 "Видин – Димово" – с дължина 35.7 км

- Етап 2 "Димово – Бела – Ружинци" – с дължина 22.3 км

- Етап 3 "Ружинци – Монтана" – с дължина 40.3 км

- Етап 4 "Монтана – Враца" – с дължина 28.7 км

- Етап 5 "Враца – Мездра" – с дължина 9 км – рехабилитация

- Етап 6 "Мездра – Ботевград" – с дължина 33 км.

Изграждането им ще бъде разделено на няколко проекта. До 10 дни ще бъдат обявени обществените поръчки за най-тежките участъци, които ще бъдат завършени до края на 2020 г., информира министър Нанков. Той съобщи, че общата стойност на проекта е 1.6 млрд. лв., които ще бъдат осигурени от бъдещи постъпления от тол такси и електронни винетки.

Трасето на скоростния път ще бъде разположено извън населените места по направлението и ще изведе транспортното движение от моста над Дунав при Видин. Част от трасето до Монтана е планирано да бъде с габарити на магистрала – с по две платна за движение и аварийна лента. В тежкия участък от Мездра до Ботевград ще бъде изграден скоростен път с по две ленти за движение във всяка посока, посочи регионалният министър.

Премиерът Бойко Борисов съобщи, че осъществяването на проекта за тунел под прохода "Петрохан" ще стане чрез концесия, защото държавата не разполага с необходимите средства. "Ще предлагаме проекта на инвеститори, които идват в България", каза министър-председателят.

Предвижда се през май тази година Агенция "Пътна инфраструктура" да проведе процедура за избор на изпълнител на прединвестиционно проучване за тунелно преминаване през прохода. "Коридор № 4 е изключително важен, защото прави смисъл и на магистрала "Струма", връзвайки топлото море, осигурява връзка от Солун през София, Видин, към Братислава и Будапеща", добави премиерът. И отбеляза, че от забавянето на въвеждането на тол система заради обжалвания дневните загуби са от 1.5 млн.лв. "Сметнете по 1.5 млн. лв. на ден ако даваме един ден на Видин, един ден на Монтана и един ден на Враца", добави Борисов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...