РИА Новости, една от най-големите информационни агенции в Русия, започва мащабен проект за репозициониране на марката си (ребрандинг). Първият етап от начинанието е въвеждане на ново лого на
агенцията, което вече започва да заменя старото, създадено преди 15 години.
Реализацията на проекта трябва да подчертае стремежа ни към промени и динамизъм, съобщава агенцията в собствения си сайт.
Новото лого на РИА Новости, във вариант на кирилица и латиница, е разработено от известния експерт в областта на вестникарския и Интернет дизайн Марио Гарсия.
Той има повече от 30 години опит в медиа дизайна, като в портфолиото му е редизайнът на вестниците Wall Street Journal и Die Zeit, работа за Bank of America и Intel, модернизираните интернет ресурси
на Gulfnews, Dow Jones и други световноизвестни компании.
Гарсия е уверен, че новото лого на агенцията ще й служи дълго, тъй като съчетава класически и съвременни елементи в дизайна си и подхожда много добре на стратегията на РИА Новости.
"РИА Новости се поставя задача да стане водещата мултимедийна информационна агенция на Русия през следващите 3-5 години. Новото ни лого е нашият катализатор за вътрешни промени. Предстои да стартира
Обединена новинарска редакция - уникален за руските медии двуетажен нюзруум, който ще предлага новите мултимедийни информационни продукти на агенцията", съобщи главният редактор на агенцията Светлана
Миронюк.
"Абонатите ни ще получават информация чрез Интернет, мобилни телефони и спътници, навсякъде по света. Ето защо за базова форма на новото ни лого е избрана сферата. Чрез нея символизираме глобалния
обхват на РИА Новости и прехода й от текст към мултимедиа", коментира зам.-главният редактор на агенцията Валерий Левченко.
РИА Новости е приемник на Совинфорбюро (1941-1961) и АПН (Агенция печати "Новости) (1961-1991). Тя е една от най-цитираните руски информационни агенции, а мултимедийният й сайт е сред
най-посещаваните места за информационни ресурси в руския Интернет.
Регионалната информационна мрежа на РИА Новости обхваща повече от 50 руски градове. Агенцията е национален лидер в организирането на пресконференции, кръгли маси и видеомостове. Световната й
известност се обуславя от сайтовете й на 8 езика, обширната мрежа от представителства по света и сътрудничество с водещи чуждестранни медии.
Фотоархивът на РИА Новости съдържа над 600 000 снимки и графики от десетилетия насам.