Популяризиране и налагане на търговската марка „Дунав" на туристическия пазар е сред националните ни приоритети. Това заяви зам.-министърът на културата Тодор Чобанов по време на конференция „Регионален потенциал на Северозападна България в контекста на Дунавската стратегия", която се привежда във Видин, информира Агенция „Фокус".
По отношение на търговската марка „Дунав" се предвижда изработване на хармонизирана статистическа система за мониторинг и контрол на туристическата дейност в региона и развитие на културните маршрути по река Дунав и на зелените туристически продукти с изискването поне 5 такива да бъдат създадени. Акцентът в тази дейност ще бъде поставен върху пешеходния, къмпинговия и велотуризма. Нужно е създаването на синя книга на културната идентичност.
Опазване на културното наследство по течението на р. Дунав в съзвучие със съществуващия културен клъстер на ЮНЕСКО и развитието на мрежа от културни центрове също са важни аспекти на проекта, заяви Чобанов.
България е избрана за координатор на приоритетна област номер 3- „Насърчаване на културата, туризма и контактите между хората", както и по приоритетна област 11 - „Гарантиране на сигурността и справянето с организираната престъпност". По приоритетна ос 3 е утвърден и национален приоритет - „Утвърждаване на Дунавския регион като дестинация за устойчив туризъм".
Координатори на приоритетните области от българска страна са Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и Министерството на културата. Налице са и се изграждат национални центрове за контакти по Дунавската стратегия в България в Министерството на регионалното развитие и благоустройството.