България ще бъде рекламирана като туристическа дестинация по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews и National Geographic Channel. Това съобщиха от Министерството на туризма.
„Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране“, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова, като припомни, че финансирането е по европейска програма.
Излъчванията по някои от тези телевизии вече са започнали от началото на март, като са обхванали и четирите канала. За да се стартира максимално бързо кампанията, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани чрез един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.
Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция, обясни Ангелкова.
По предварителни данни на туроператорите за летния сезон се очаква ръст на туристите от Полша - с 6-7%, Чехия -5-6%, Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%, а за Беларус с около 5%.
„Тези данни не трябва да ни успокояват. Браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи“, подчерта министърът.
Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., като неговото изпълнение през годините е било забавено. В последните месеци министерството е ускорило всички процедури, за да успее да усвои европейското финансиране.
Четирите медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа и държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи.
Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия, а National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света, уточняват от туристическото ведомство.
Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на НСИ за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4,5 млн. туристи, като ръстът спрямо 2013 г. е от 6,1%.
По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента, сочат сметките на министерството. Клиповете са с продължителност 30 секунди и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.
Клиповете са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Те ще се излъчват в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.
В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.
Излъчванията се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Той е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие“, посочват от министерството на туризма.