Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение на чл. 32, ал. 1, във връзка с чл. 33 от ЗЗК от страна на "Пауър Баланс България" ООД и наложи имуществена санкция от 13 700 лева.
Производството е по самосезиране, във връзка с рекламата на силиконовите и неопренови гривни и силиконови медальони "Пауър Баланс", разпространявани от дружеството.
Проучването на Комисията е установило, че широко прокламираните позитивни характеристики на продуктите, които се твърди, че: "зареждат хората с положителна енергия и повишават тонуса" и "спомагат за подобряване възможностите на хората, като технологията променя начина по който живеят, работят и спортуват", не са подкрепени с необходимите доказателства.
Комисията счита, че подобни рекламни послания следва да са базирани на резултати от изпитвания и анализи, направени от самия производител или от рекламодателя на продуктите. Тъй като "Пауър Баланс България" не представя надлежни доказателства относно положителното въздействие на гривните и медальоните "Пауър Баланс" върху организма на човека и описаните характеристики на продуктите остават недоказани, самата реклама се явява заблуждаваща.
При определяне на имуществената санкция антимонополният орган е взел под внимание тежестта на нарушението и неговата продължителност.