САЩ харчи твърде много средства за проекти за далечното бъдеще (например технологии за чиста енергия) за сметка на практични решения в краткосрочен аспект (например транспорт). Това стана ясно от
първият доклад на американското министерство на енергетиката за зелената икономика в САЩ.
Новата стратегия на министерството е да се фокусира върху технологии, които могат бързо да се трансформират от ниво идея-проект на ниво търговска разработка. В това отношение технологии, които
помагат за по-голяма икономичност на автомобилите и технологии, свързани с разработка на електормобили, изглеждат по-надеждни и заслужават по-голямо внимание от гледна точка на финансиране,
отколкото амбициозни проекти за чиста енергия или за енергийна ефективност на сгради и градове.
Като основен мотив за този фокус експертите на министерството дават следния пример – автомобилите "живеят" средно по 15 години, докато сградите преживяват десетилетия. Затова бързата промяна на
икономиката към зелено следва да се насочи към продуктите и стоките, които издържат по-кратко и следователно се произвеждат и търгуват по-често.
Като пример за непрактична идея американските чиновници са дали технологии за складирането на въглероден диоксид. Те са "на десетилетия" от практическо създаване. Разбира се, това не означава, че
изследванията в тази област трябва да се изоставят, но така или иначе вече съществуват технологии за складиране на CO2, които вече се използват и разработката на нови не е належащ приоритет.