Към края на 2016 г. броят на регистрираните нови леки коли /до 5 години/ в България е едва 4,4 на сто. Общо две трети са над 15 години, само 14 на сто - на възраст под 10 години, а 40 на сто - са абсолютни старци според европейските стандарти - на над 20 години. Това сочи официалната статистика, огласена днес от Борислав Цаков, председател на Прес-Авто Клуб - България", на пресконференция в БТА за резултатите от 20-ия юбилеен конкурс "Автомобил на годината -2017", пише 24 часа.
Резултатът е, че страната ни се утвърждава като автомобилно гробище на Европа и очевидно това не притеснява никого. Надежда дават все пак регистрираните през миналата година 2474 хибрида и 274 автомобила. Според организаторите идеята на конкурса има не толкова състезателен, колкото практически характер - да даде насоките и тенденциите за близкото бъдеще, свързани с опазване на околната среда, включване на държавата в "битката" за по-чист въздух, по-сигурното пътуване с по-малко технически проблеми.
След приключването на първия етап, на 14 януари, с общия тест драйв на всички коли, които се борят за приза в шестте категории, 40-те журналисти от Клуба са номинирали 60. Критериите за точкуване са свързани с баланса между цената и нейното съотношение с качеството и пазарното съотношение. На първо място оценителите са поставили задвижването, заради екологичните нива на вредните емисии, дизайнът, пътното поведение, сигурност и безопасност.