Предствители на сектора на директните продажби в Европейския съюз (ЕС) призоваха Европейския парламент да ги подкрепи в молбата им да не се приема предстояща промяна в законодателството.
Ако бъдат приети, промените, внесени от докладчика Андреас Шваб (Европейска народна партия) към Европейския парламент в Европейската комисия, за предложение на Директива за правата на
потребителите, биха подкопали позицията на 4 милиона директни продавачи с оборот в сектора от 10 милиарда евро, се казва в тяхна позиция.
Филип Жакуелине, председател на FEDSA (Асоциацията на сектора на директните продажби в ЕС), казва:
"За моята компания, както и за много други компании в нашия сектор, е изключително трудно да функционира в друга страна-членка на Европейския съюз, заради различните правила за защита на
потребителите, относно изискванията за информация, праговете и ограниченията на плащанията. Предложението на Европейската комисия се опита по много добър начин да разреши този проблем чрез
съгласуване, но измененията предложени от Европейския парламент само ще влошат нещата и ще ни върнат 25 години назад. Затова, ние призоваваме депутатите да отхвърлят предложените изменения."
Измененията биха поставили директните продажби в неравностойно положение спрямо другите канали за продажба. Например, обширна и в голяма степен ненужна информация трябва да се
осигури за всяка продадена стока, докато в магазините не е така. В днешния бързо изменящ се свят на удобство това ще отблъсне потребителите, ще намали конкуренцията и ще навреди на дребния бизнес.
Това ще задуши сектора точно във време, когато той би могъл да подпомогне създаването на растеж в Европа.
От FEDSA твърдят, че промените показват непознаване на сектора на директните продажби и ясна визия за нужните правилата за защита на потребителите в условията на продажби в 21 век.
Ако бъдат приети, промените ще поставят индустрията в по-лошо положение, отколкото е с настоящата Директива, приета през 1985 г., твърдят от асоциацията.
Директна продажба е търговията на стоки и услуги директно с потребителите, осъществявана лично, обикновено в техния дом или дома на някой друг, на работното им място и на други
места, далеч от обичайните места, където се осъществяват продажби на дребно. Директните продажби обикновено се осъществяват чрез обяснение или демонстрация от продавачи, наричани директни
продавачи.
FEDSA ( www.fedsa.eu ) е представителният орган на сектора на директните продажби, чиито членове включват 27 европейски асоциации
за директни продажби (DSAs), 22 от които са в Страни, членки на ЕС. FEDSA представя директно чрез корпоративните си членове и индиректно, чрез националните асоциации, над 1000 компании за директни
продажби с годишни продажби над 20.0 милиарда евро и 12 милиона независими директни продавачи.