Технологичните компании в САЩ не са склонни да подкрепят президентските кандидати тази година, показват данни, анализирани за агенция "Ройтерс" от изследователската компания Crowdpac.
Доналд Тръмп е получил едва 6% от даренията, които технологичният бизнес е дал на предшественика му Мит Ромни през 2012 г.
Хилъри Клинтън е събрала 25 пъти повече пари от бизнесмена. Въпреки това тя също изостава в сравнение с предизборната кампания на Барак Обама преди 4 години. Тогава той е получил два пъти повече пари, отколкото е събрала тя сега. Клинтън има по-малко дарения и от Бърни Сандърс, допреди той да се оттегли от надпреварата.
До 30 юни Тръмп и Клинтън са събрали общо 3.5 млн. долара от технологичната индустрия. По същото време преди четири години Обама и Ромни са имали 11 млн. долара, а преди 8, когато се състезаваха Обама и Маккейн, те бяха събрали 8.3 млн. долара.
Crowdpac отчита дарения над 200 долара – това е долният праг, от който те трябва да бъдат декларирани пред Федералната изборна комисия. Технологичните фирми лобират пред правителството по редица теми – защита на личните данни, криптография, имиграция, търговия и др.
Обикновено демократите получават по-голяма подкрепа, отколкото републиканците, но тази година разликата между тях е забележителна. Тръмп е получил едва 128 000 долара от 238 донори, докато Клинтън – 3.4 млн. долара от 2976 донори.
По-рано тази година Тръмп призова за бойкот на "Епъл" (Apple), след като компанията отказа да съдейства на федералните власти да разбият паролата на телефона на един от нападателите в Сан Бернардино. Бизнесменът обвини и изпълнителния директор на Amazon Джеф Безос, че създава монопол в онлайн търговията. Освен това идеите му за ограниченията на имиграцията биха навредили на индустрията.
Що се отнася до Клинтън, някои хора в технологичния бизнес се боят, че тя не споделя вижданията им за неприкосновеността на информацията. Други са склонни да подкрепят нея предимно за да спрат Тръмп.