Слаба федерална намеса, силна щатска и общинска администрация регулират туризма в САЩ

02.03.2007 | 11:12
по статията работи: econ.bg
Втората официална българска бизнес делегация в САЩ, организирана от НХМК, се завърна с богати впечатления

 

САЩ, дестинация номер едно по приходи от туризъм и номер три по брой на туристи, след Испания и Франция, се управлява на държавно ниво от офис от 30 служители (Office of Travel and Tourism Industries), подчинен на Администрацията за Външна Търговия (International Trade Administration), която от своя страна е подчинена на Департамента по търговия (US Department of Commerce).

На федерално ниво се обсъждат закони, но бюджет за популяризиране на страната като туристическа дестинация няма. Всеки щат и община сами определят бюджетите за реклама на дестинацията си, средства за които се генерират от хотелската такса, която е различна във всеки щат, стана ясно след завръщането на Втората официална бизнес делегация от 47 български хотелиери в САЩ, организирана от Национален хотелиерски мениджмънт клуб, съобщиха от организацията.

"Тепърва ще обобщаваме, анализираме и ще търсим приложение на професионалната информация, която получихме от американските ни колеги в Лас Вегас, Сан Франциско и Хонолулу, Хавай" коментира Илиян Иванов, председателят на Клуба. "Фактите, които ни направиха силно първо впечатление са:

  • високият процент членство на бизнеса в хотелските асоциации – 70-80%, у нас – 5%
  • държавата не субсидира участия в международни туристически борси, а отделните щати отделят средства от приходите от хотелска такса за щандове и реклама (например, щата Калифорния е решил да удвои  бюджета за реклама за 2007, от 25 на 50 млн. долара)
  • работодателите не са задължени да подписват трудови договори със служителите си, въпреки това текучеството е ниско. Бързата и ефективна нормативна уредба, съдебна система и самият трудов пазар регулират отношенията работодател-служител
  • в обектите на най-добрите работодатели липсват синдикати, обезмислено е съществуването на трета страна, която да регулира отношенията работодател-служител. Имахме срещи с мениджърските екипи на хотели, със средногодишно текучество на персонала под 1%."

Обслужването в хотелите и ресторантите може да се характеризира с две думи – непрекъсната комуникация. Гостите се чувстват забелязани и обгрижени и никой не чака в безизвестност за каквото и да било повече от една минута. "Това се случва не по самоинициатива на служителите, а защото всеки е обучен по стандартите на обекта", подължава Иванов. Работодателите в сферата на гостоприемството не разчитат само на образованието в учебните заведения (въпреки, че е с изключителна практическа насоченост). То се възприема като необходимият минимум. Всеки работодател сам непрекъснато обучава служителите си или наема външни професионални фирми за това.  

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...