Всяка стока в гаранция ще може да се поправя до три пъти. Ако се повреди и след третия ремонт, потребителят ще има право да поиска разваляне на договора и възстановяване на сумата за покупката или поне част от нея. Това предвиждат промените в Закона за защита на потребителя, съобщи зам.-министърът на икономиката и енергетиката Красин Димитров пред в. "24 часа".
По сегашните текстове ремонтите могат да бъдат безкрай, докато изтече гаранционният срок, без да има шанс търговецът да върне парите.
С промените се транспонира и еврорегламент за защита на правата на потребителите, когато търговията е извън магазините. Целта е хората да имат право на рекламация или жалба и когато си купуват книга на площад "Славейков" или когато търговски пътник идва в дома им.
Няма разлика дали покупката е в магазина, или извън него - правата на потребителите са едни и същи, обясни зам.-министърът. Жалбите за некачествена стока, купена у дома, по телефон, онлайн или на улицата, могат да се изпращат в Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Другата цел е да се защитят гражданите при онлайн пазаруване от лоши практики. Законовата гаранция ще бъде 2 години, като се прави уговорката, че тя зависи от вида на стоката. Няма как запалките например да са с такава гаранция, обясни Димитров.