След 40 години строеж "Тракия" е напълно готова

15.07.2013 | 11:20
по статията работи: Ралица Стоянова
Прерязаха лентата на последната отсечка от магистралата. Участъкът от „Зимница” до Карнобат е дълъг 34 км и струва над 210 млн. лева
След 40 години строеж "Тракия" е напълно готова

Прерязаха лентата на последния участък от магистрала "Тракия" - от пътен възел „Зимница” до Карнобат. На официалното откриване присъстваха президентът Росен Плевнелиев, регионалният министър Десислава Терзиева, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов и бившият министър на регионалното развитие Екатерина Захариева.

С новия участък аутобанът свърза изцяло София и Бургас. Първите автомобили ще могат да преминат по отсечката след 14.00 часа днес. Очаква се пътуването по изцяло готовата магистрала от София до Бургас да трае 3 часа. 

 Участъкът е с дължина 34 км. Финансирането му се извършва по проект „Доизграждане на АМ „Тракия” лот 2,3, 4” и се осъществява от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.  Последната отсечка от магистралата струва над 210 млн. лева. 

Пускането на последния участък от магистрала „Тракия“ бе отложено няколко пъти, докато бъде избрана официалната дата 15 юли. Регионалният министър Десислава Терзиева съобщи, че отсечката трябва да бъде пусната на 12 юли, а преди това управителят на АПИ каза, че ще бъде готова около 5 юли.  

Автомагистрала „Тракия”, която е с обща дължина 360 км, е част от Паневропейски транспортен номер VIII. 

Вече готовата автомагистрала има пет лота: Оризово – Стара Загора; Стара Загора – Нова Загора; Нова Загора – Ямбол; Ямбол – Карнобат; Карнобат – Бургас. 

Строителството на аутобана започва през 1973 година, като през 1978 година са готови първите 10 км до отбивката за Нови хан. Шест години по-късно магистралата стига до Пловдив. През 1995 година са факт и нови 32 км от Пловдив до Оризово. Следващите готови отсечки от магистралата са Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас, които са изградени през 2000 година с помощта на заем от Европейската инвестиционна банка. Година по-късно е пуснат и пътен възел Оризово, който съвпада с началото на автомагистрала „Марица”.

През 2004 година правителството на Симеон Сакскобургготски отдава автомагистрала „Тракия” на концесия на българо-португалски консорциум за срок от 35 година, като в договора се разрешава концесионерът да събира такси от преминаващите автомобили. На 22 май 2008 г. обаче правителството на Сергей Станишев прекратява действието на договора.

През 2010 година правителството на Бойко Борисов започва строителството на последните отсечки, които са съфинансирани със средства на Европейския съюз, а стойността на инвестицията е 699 648 287,19 лева. От тях от Кохезионен фонд на ЕС са 513 970 279,58 лв., а от държавния бюджет - 185 678 007,61 лв.



Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...