Фактът, че мъжете имат силно привличане към всякакви машинки и джаджи, се доказва и в България. Според данни на мобилния оператор M-tel у нас притежателите на смартфони и таблети са 30% от потребителите на мобилни услуги. 55% от тях са млади мъже на възраст 20-29 години. Данните представи Андреас Майерхофер - главен изпълнителен директор на M-tel на среща с журналисти.
Твърдението, че сме техническа нация, беше доказано от данните, които от мобилната компания представиха. Една трета от населението на страната е добре подготвено за иновациите и е
в състояние да ги използва пълноценно. Очевидно обаче заради финансови затруднения едва 24% от българите използват новите технологии (смартфони, таблети,
електронни книги, четци за тях и др).
50% от населението използва интернет, например, за да разбере подробности за даден продукт и когато отиде до магазина, си го купува директно, без допълнителни консултации. Оказва се също, че
немалка част от хората, които посещават магазините на мобилните оператори, отиват там, единствено за да си платят сметките или да отстранят някакъв проблем по мобилните си апарати.
20% от българите обаче признават, че могат и без мобилен телефон, а 24 на сто от потребителите използват само стандартните мобилни
услуги.
Пазарът на телекомуникационни услуги в България има голям потенциал, както в частта на фиксираните услуги (става дума за стационарните телефони - бел. авт.), така и при
широколентовите услуги - т.нар. броудбанд (broadband - широколентов достъп до интернет). „За съжаление България има най-ниско ниво на проникване по отношение на фиксирания броудбанд. Онези,
които използват броудбанд обаче, имат най-високи стойности на сваляне - над 10 мегабита в секунда", посочи Майерхофер.
В мобилния броудбанд проникването е също ниско с нива от 3.5%. От компанията обещаха да разширят осигуряването на достъп до броудбанд чрез оптични връзки. Освен
това се предвижда и разширяване на 3G мрежата към провинцията и по-малките населени места.
„69% от използващите интернет у нас създават свой собствен свят", коментира Майерхофер и допълни: "За тези хора е от изключителна важност да участват във всички социални мрежи и медии". Същият е делът на тези, които използват всекидневно имейли и споделят мненията си в различни блогове. 70% използват интернет, за да се сдобият с информация. 67 на сто (което е доста висок процент според Майерхофер) свалят филми, музика и друго съдържание. Делът на тези потребители се увеличава значително от година на година.
По тази причина във Виена ще се проведе среща, наречена „Talk", чието послание ще бъде, че Интернет не може и не бива да бъде ограничаван.