Белгийската търговска верига Delhaize Group обяви, че е продала бизнеса си в България на AP Mart, за да се фокусира на основните си пазари, предаде Reuters. Сумата на сделката не е обявена.
В края на 2013 г. Delhaize има 54 търговски обекта в България. Очаква се прехвърлянето на собствеността да завърши през второто тримесечие на 2014 г. В страната ни през 2012 г. бяха затворени
6 магазина Пикадили и Пикадили Експрес.
Белгийците са започнали да работят в страната ни през 2011 г., когато купуват веригата супермаркети Пикадили и Темпо, които дотогава бяха собственост на сръбската "Делта Макси Груп".
Сделката през 2011 г. е била за 950 млн. евро. В нея бяха включени и дълговете на сръбската компания от 300 млн. евро, гласеше официалното съобщение на Delhaize публикувано в сайта на
компанията.
Сръбската верига имаше магазини в Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина, България и Албания. "Делта Холдинг" притежаваше веригите от магазини - Макси, Мини макси, Темпо, Темпо експрес, Пикадили и
Евромакс.
Придобивката позволи на Delhaize да се превърне в един от водещите търговски вериги в Югоизточна Европа. По-рано белгийците вече бяха стъпили на гръцкия и румънски пазар.
В началото на 2012 г. компанията беше принудена да обяви преструктуриране на своя бизнес, в резултат на което бяха съкратени магазини и 4900 работни места в САЩ и Балканите, включително и в
България.
Мерки, който намалиха оборота на Delhaize с около 500 млн. евро, доведоха до повишаване на печалбата с около 35-40 млн. евро.