Професионална социална мрежа, която обединява бизнеса с "чисти" технологии, беше представена на Конференцията за чисти технологии и устойчиво развитие "Cleantech Bulgaria - Marketplace, Research and Funding".
*Econ.bg е златен медиен партньор на събитието.
Cleantech е платформа, която съществува от миналата седмица. Засега е само на английски език, но до няколко месеца ще бъде преведена на български, обеща съоснователят ѝ Марияна Хамънова.
Идеята на платформата е да създаде устойчиви контакти между хората и компаниите, които се занимават с проекти в областта на възобновяемите енергийни източници, енергийната ефективност и доставки, управлението на отпадъците и водните ресурси и др. "Мрежата е отворена книга, в която всеки може да сподели нещо", заяви Хамънова.
Тя обясни, че Cleantech е полезна в три направления.
Свой профил в нея могат да направят физически лица - експерти, мениджъри, преподаватели, предприемачи и инвеститори. По този начин те откриват нови партньори и комуникират проектите си. Платформата е отворена и за фирми, държавни и неправителствени организации.
В Cleantech "чистите" проекти могат да намерят финансиране от инвеститори и предприемачи. Платформата предоставя и предизвикателства към потребителите.
Така наречените Idea challenges дават възможност за откриване на иновативни "чисти" решения или добри практики. Идеята е заимствана от платформата Skipso, която обединява клъстери в областта на природощадящите технологии и на която Cleantech е член. Основателят на Skipso Карло Сорезина разказа, че компанията за дизайн, производство и дистрибуция на осветителни тела G.C Illuminatio, която също участва в платформата, е имала нужда от енергийно ефективни осветителни системи. От Skipso са им създали страница в платформата, на която са обяснени изискванията на G. C Illuminatio и са обявили награда от 10 000 долара за най-добрия проект. Победителят е компанията, специализирана в производството на нискоенергийно осветление Juice Tehnology, с която G. C Illuminatio са създали съвместно предприятие.
"Онлайн средата помага, но не заменя офлайн контакта. Тя е само първата стъпка за осъществяване на пълноценни бизнес отношения", обобщи Сорезина.