Омбудсманът Константин Пенчев е получил множество жалби от телевизионни потребители, недоволни от организацията по снабдяване с декодиращи устройства за улавяне на цифров сигнал. Това стана ясно от официалното писмо на Пенчев към министъра на труда и социалната политика Хасан Адемов.
Конкретно оплакванията на хората са към раздаването на ваучери за безплатни декодери - те считат, че не са достатъчно добре информирани за начините, по които това раздаване се осъществява. Потребителите не са наясно къде да получат ваучера си, в кои обекти да го разменят за декодиращо устройство и дори какво точно трябва да получат срещу него, обяснява омбудсманът.
"Липсата на ясна информация поражда напрежение, недоволство, както и недоверие в администрацията", се казва в писмото му до социалния министър. Оказва се, че хората трудно се ориентират и за това коя търговска верига за снабдяването на кой район в страната отговаря.
Пенчев отбелязва още, че социално слабите лица, които имат право на тази помощ и живеят в отдалечените населени места, ще изпитат затруднения при получаването на устройствата, свързани с допълнителни разходи за транспорт, които и без това вероятно повечето от тях не могат да си позволят.