Оперативната печалба на Samsung за второто тримесечие на 2014 г. възлиза на близо 7,2 трилиона корейски вона или 7,1 млрд. долара, съобщиха от компанията. Консолидираните проходи за този период възлизат на 52 трилиона корейски вона. За сравнение през същия отчетен период на миналата година продажбите са били на стойност 57,46 трилиона корейски вона, а оперативната печалба се е равнявала на 9,53 трилиона корейски вона.
Спадът на печалбите през второто тримесечие на 2014 г. се дължи на силната корейска валута, която поскъпна спрямо долара, еврото и валутите на повечето нововъзникващи пазари, обясняват специалистите.
През отчетния период се наблюдава забавяне на цялостния растеж на пазара на смартфони, както и увеличаване на конкуренцията на китайския и някои европейски пазари. В резултат на това се увеличава предлагането на смартфони от среден и нисък клас.
Samsung увеличи наличностите си както в Китай, така и в Европа. Това е резултат не само от ценовата конкуренция, но и от слабото търсене на 3G продукти преди очаквания ръст на 4G LTE продукти.
Относно таблетите продажбите са бавни, като това се дължи на по-дългия цикъл на подмяна на устройствата отколкото този на смартфоните.
През второто тримесечие Samsung проведе множество промоции, за да намали същестуващите наличности. В резултат разходите на компанията за маркетинг нарастват в сравненеие с предишното тримесечие, информират от компанията. Очаква се с предстоящото представяне на новата си линия смартфони, Samsung да подобри резултати за следващото тримесечие.