Рекламните послания освен, че има за цел да промотират даден продукт или услуга, могат и да променят нагласите на хората. Преди дни ви представихме расистката реклама на Европейския съюз. В нея може да се види отричане на различието и изобразяване на агресия на фона на типичното поведение и нрави, характерни за други култури.
В тази връзка колегите от Sportuvai ни представят видео, от което сериозно можем да настръхнем и замислим за рекламирането на продукти. От видеото по-долу определено може да се твърди, че средствата за масова комуникация се използват с цел насаждане на стереотипи и негативно отношение към здравословната храна.
Рекламата на паста за зъби Krest и четки за зъби Oral-B използва спорни методи за постигане на целите си. В нея има деца, изследовател по риза с папка за записване на резултатите и много близки планове и "цветни" изрази, изречени от децата.
В YouTube под видеото дори е записано:
"Нещата изглеждат доста страшни в един свят без сладкиши. На децата им прилошава от новите Хелоуински лакомства. Буквално! Децата получават лакомства с вкус на зеленчуци, вместо традиционните сладки. Звучи доста страшно, ако ни питате!
Ето една по-добра идея. Заровете се в Хелоуинските сладки и запазете устната си кухина чиста с паста за зъби Krest и четки за зъби Oral-B. И посетете зъболекаря си, за да държите настрана
най-голямото чудовище - зъбния кариес. Това означава повече сладки и по-бели зъби за всички."
Видеото, което представя вкуса на здравословната храна като нещо лошо, може да видите в Sportuvai.bg.