За да подбере най-обичаните марки в света, сп. Fortune се допита до 3,2 хил. експерти от различни сектори на икономиката. Най-обичаните компании са класирани по показатели размер на иновациите, управителите, социална отговорност, финансова стабилност и качеството на предлаганите продукти и услуги.
Като най-обичана компания, експертите тази година са посочили Apple. Компанията получава високи оценки по повечето показатели. На второ място е Berkshire Hathaway, собственост на американският милиардер Уорън Бъфет, третата най-"любима" компания е General Electric.
На четвърто място в класацията на Fortune е интернет търсачката Google. Анализаторите коментират, че Microsoft може да е най-мащабната софтуерна компания, но най-обичаната в този бранш е именно Google. За сравнение Microsoft е извън десетте водещи компании – заема едва 16-то място.
Единствената чуждестранна компания в Топ-10 на Fortune е Toyota. Японската корпорация заема петото място.