Общият успех на националното външно оценяване след седми клас и на втория модул за кандидатстване в гимназиите български език и литература е добър 4,02, а на този по математика - 3,65. Това сочат резултатите, представени от МОМН.
За втора поредна година седмокласниците в страната се явяваха на изпитите след седми клас в два модула. Първият от тях беше националното външно оценяване по БЕЛ и по математика, а вторият - преразказ и пет допълнителни задачи по математика. Едва седем ученици са получили отличен 6 на приемния изпит по български език, а 69 - по математика. Слаба оценка по български език са получили 375 деца, а по математика - 193. Най-добре на изпитите са се представили учениците от София, Перник, Габрово и Варна. Най-ниски резултатите са постигнали в районите Търговище, Шумен и Кърджали. От министерство на образованието съобщиха, че ще предприемат редица мерки, за да подобрят качеството на образованието, информира Dariknews.bg.
Освен резултатите от изпитите след 7 клас, от Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН) представиха и тенденциите при тези след 4 клас. Четвъртокласниците за отговорили правилно средно на 72% от въпросите, което показва, че заложените в началния етап на образование знания са овладени достатъчно. От министерството обясниха, че няма особена разлика в постиженията на момичетата и момчетата, като все пак момичетата са се справили малко по-добре на изпита. Учениците са се справили най-добре в областта четене с разбиране в литературната част и при задачите с аритметични действия в математическата. Задачите, свързани с прилагане на правила по български език са затруднили най-много деца, а геометричните задачи са се оказали най-трудни при математиката.
Учениците от Търговище, Монтана и Разград са постигнали най-ниски резултати при този изпит. Евгения Костадинова от министерството обясни, че учениците от Търговище, Шумен и Кърджали са се справили най-зле с преразказа, който беше заложен в приемния изпи по български език след 7 клас. София, Перник, Габрово, Варна резултатите са най-високи.
Костадинова допълни, че тази година повече ученици са решили да пишат и по допълнителния модул на изпита по български език, който беше преразказ по произведението на Станислав Стратиев "Череша с алени сърца": "Независимо на какъв текст е преразказът, всъщност улавя отработени и овладени компетентности, а не се влияе толкова от конкретния автор или текст".
Заместник-министърът на образованието Милена Дамянова обясни, че ще бъдат предприети мерки за подобряване на качеството на образованието още от следващата учебна година. Сред тях е и нова система за инспектиране. Освен това ще се затегне контролът над учителите: Дали се спазва графикът за кунсултиране на учениците. По длъжностна характеристика всеки учител е длъжен да провежда часове за групово и индивидуално консултиране.