Стартират проучванията за изграждането на тунел под Петрохан

02.10.2008 | 15:28
по статията работи: Апостол Апостолов
Проходът е в добро състояние и е готов за зимна експлоатация
Стартират проучванията за изграждането на тунел под Петрохан

Проходът Петрохан е в добро състояние и е готов за зимна експлоатация. Започват и предпроектните проучвания за строителството на тунел в изпълнение на правителственото решение от август. Актуализират се списъците на хора и техника, които ще поддържат през снежните месеци пътната мрежа в региона, съобщи управителят на Областното пътно управление в Монтана Илиян Илиев.

Фирми вече депонират инертни материали на определените места. Доставени са първите количества пясък, сол и луга. От 15 октомври ще започнат и денонощните дежурства по опорните пунктове в областта, които следят метеорологичните условия и обобщават информацията за състоянието на пътната мрежа, съобщи в. "Монт Прес".

Очаква се провеждането на процедура по избор на изпълнител на основния ремонт на пътя през прохода. Строителните дейности, които включват също асфалтиране, разширение на пътното платно и изправяне на завоите, ще стабилизират отсечката. Предвижда се да започнат следващата година. Стартират и предпроектните проучвания за тунел под прохода, уточни Илиев.

До четири месеца ще са готови вариантите за изграждането на тунел под Петрохан. Четири фирми са участвали в търга за предпроектно проучване на трасето. Изпълнителят ще стане ясен тези дни, съобщиха от транспортното министерство.

Вариантите за дължината на тунел под Петрохан са три - 3,6 км, 6,2 км и 9 км. Според експертите, при най-дългия тунел няма да има изкачване на височини. Поради това строителството му, въпреки че е най-скъпото, е за предпочитане. Много са инвеститорите, проявили интерес към изграждането. Сред тях има както чужди, така и родни предприемачи.

Интересът е обясним, защото тунелът би съкратил разстоянието от Видин, където ще се строи втори мост на Дунав, до Солун с около 100 километра. Ще скъси пътуването между гръцкото пристанище и Лом, където е най-големият дунавски порт у нас. Двете съоръжения са и част от транспортния коридор между Западна Европа и Егейско море.

Изпълнителят на предпроектните проучвания ще изследва всички параметри на трасето, включително дали е достатъчен трафикът, за да се търси нужното финансиране. То може да се осигури както от различните еврофондове, но това би станало през следващия планов период, който започва от 2014 година - така и на базата на публично-частното партньорство.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....