Стачката в БДЖ няма да се размине

23.11.2011 | 13:31
по статията работи:
Няма сближаване на позициите между държавата и синдикатите. Стачкуващи няма да бъдат уволнявани, увери министър Московски. Впоследствие той подкрепи ръководството на холдинга
Стачката в БДЖ няма да се размине

Най-вероятно насрочената за утре стачка в БДЖ ще се състои. Това каза пред журналисти в Министерския съвет министърът на транспорта Ивайло Московски. Той допълни: За момента нямаме сближаване в позициите и най-вероятно обявената стачка ще се случи утре, съобщи министърът. В следващите три-четири дни ще има доста интензивни разговори между нас и синдикатите в търсене на сближаване на позициите.

В днешните преговори в Министерския съвет са участвали премиерът Бойко Борисов и ръководствата на КНСБ и на КТ "Подкрепа", информира БТА.

Стачка в железниците ще има и тя ще започне утре в 08.00 часа и ще продължи до 16.00 часа. Това заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров след срещата в Министерски съвет при премиера Бойко Борисов. Той отново потвърди, че протестът е законен и всеки, който твърди друго, ще трябва да го докаже в съда.

БДЖ не може да издържи много на стачката. Това каза още Московски пред журналисти в Министерски съвет. Той допълни, че загубата от приходи ще бъде в размер на 500 000 - 600 000 лева, "не много". Министърът допълни, че железопътният холдинг не вози с рейсове, няма ангажимент да плаща рейсове, а вози само с влакове. Обяснено беше също така, че автобусите по транспортните схеми от общините имат достатъчно капацитет да извозват хората.

Стачкуващи няма да бъдат уволнявани. Какви са тези глупости, коментира министърът. Той допълни, че стачкуващите имат ангажимент да осигурят "минимална транспортируемост" и че през 16-те останали часа от денонощието влаковете ще се движат.

Няма информация дали служители на НКЖИ ще стачкуват.

Впоследствие министърът изрази подкрепата си за ръководството на железопътния холдинг. Нося си отговорността. За момента стоя зад тях, защото успяха да намалят за една година оперативните загуби на дружеството наполовина - от 50 млн. лева на 27-28 млн. лева. Така Московски отговори на призива на депутати от "Коалиция за България" да смени ръководството на БДЖ, защото с поведението си председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров допринасял за ескалиране на напрежението.

Националните стачни комитети възприемат като несполучлив манипулативен опит заявеното в медиите от главния юрист на БДЖ ЕАД Ваня Флорова, че стачката е незаконна. С тези правно неиздържани изказвания се цели единствено внасянето на смут и на съмнения сред работниците и служителите в железниците за упражняването на законното им право на стачка. Това се посочва в становище на КНСБ и на КТ "Подкрепа".

В становището се посочва още: Правото на стачка е право за упражняване на натиск от работниците и служителите върху работодателя за защита на техните колективни икономически и социални интереси. То се изразява във "временно преустановяване на изпълнението на трудовите задължения" на стачкуващите работници и служители.

Напълно незаконосъобразна е заповедта издадена от инж. Ивайло Димитров - управител на "Товарни превози" в БДЖ, с която работниците и служителите се задължават да декларират писмено намеренията си да стачкуват. Подобни действия са в грубо нарушение на чл. 18 и чл. 19 от Закона за уреждане на колективните трудови спорове, както и на чл. 50 от Конституцията на България.

От синдиката информират всички работници и служители да не се съобразяват и да не изпълняват заповеди, с които им се вменяват допълнителни задължения извън това да стоят на работното си място.

Кой къде ще стачкува?

Списък с влаковете, които няма да возят пътници заради стачката, може да видите на сайта на БДЖ.

Железничари от Плевен утре ще вземат участие в ефективните стачки действия от 8.00 до 16.00 ч. Това заяви председателят на стачния комитет Петър Фердинандов. 

По думите му служещите в БДЖ ще протестират срещу идеята да бъдат закрити десет от основните влакове в региона - два бързи и осем пътнически, с които пътуват предимно ученици и работници от общините Левски, Червен бряг, Пордим и по-малки селища към областния център, както и обратно към родните си места.

Синдикатите продължават да настояват за преговори с работодателите за подписване на Колективен трудов договор, допълни Фердинандов. Във времето на стачните действия утре - от 8.00 до 16.00 ч., от гара Плевен няма тръгват влакове.

Около 60% от работещите в БДЖ в район Горна Оряховица, който обхваща и областите Русе, Плевен и Варна, са заявили участието си в стачката в четвъртък. Това означава, че ще бъдат спрени 23 влака. Това уточни председателят на Регионалния синдикален съвет на железничарите в Горна Оряховица Дечко Гърков.

Той допълни: По време на самата стачка също могат да се водят преговори и да се подпишат колективните трудови договори. Стачката не отрича преговорите. Тя е борба за собствени права. Спираме стачката при ясни, точни ангажименти, че няма да съкращават хора и ако защитните функции на КТД присъстват. Не може някой да е надвесил меч над главата ми и аз да си опъна врата. Трябва да се съпротивляваме.

Засега стачката не се отменя, но ръководството от страна на БДЖ внесе много смут, като постави едни списъци, които трябва да се направят и хората се отдръпнаха много сериозно. Това каза пред Агенция "Фокус" Димитър Торбанов - председател на структурата на Синдиката на българските железничари в Септември.

Той допълни: Фактически тук при нас в локомотивно депо няма да стачкува нито един машинист. От страна на служителите по ремонта и поддръжката положението е същото, хората масово си вземат отпуски. Има масово страх у хората. Това на практика означава, че влаковете, които тръгват от гара Септември, вероятно утре ще се движат.

По направлението Септември – Добринище със сигурност ще има влакове, ако ръководителите движение, които са другата страна в процеса, също не се включат в протестните действия.

За съжаление при нас вероятно последиците от стачката в БДЖ ще бъдат най-сериозни, защото освен съкращенията на работещите в железопътните подразделения в Карлово, очакваме и съкращаването на четири или пет влака по направлението Карлово – Пловдив и Карлово – София. Това заяви от своя страна кметът на Карлово Емил Кабаиванов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...