Столична община предлага в София да се създаде адресен регистър

03.08.2017 | 17:55
по статията работи: econ.bg
Жителите на София стават все повече, но продължава да стои въпросът какъв е техният брой. Това кара местната власт да се замисли за създаването на регистър, в който ясно да е описано колко души живеят на един имот
Столична община предлага в София да се създаде адресен регистър
Снимка: БГНЕС

Държавата да създаде адресен регистър в София, за да е ясно колко души живеят на един имот. Предложението идва от Столична община, а зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов коментира, че по този начин приходите от местните данъци и такси ще отговарят на ползвателите на дадената услуга.

Жителите на София стават все повече, но продължава да стои въпросът какъв е техният брой. Това кара местната власт да се замисли за създаването на регистър, в който ясно да е описано колко души живеят на един имот. Тук обаче е на ход държавата, посочи зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.

"Според мен трябва да се помисли и да се подкрепи идеята за създаване на адресен регистър, за да може да се знае колко хора живеят в даден имот. За да може, когато някоя услуга е свързана с брой ползватели, тя да бъде адекватно изчислена. Иначе може да се окаже, че живеещите в София са примерно пренебрежимо малко, ако разчитаме само на декларации без контрол", поясни идеята той.

"Това е свързано и с планирането на услуги, които ние трябва да предоставим. Защото ако ние знаем, че в даден район живеят все повече хора, ние трябва да се опитваме да предоставим повече услуги - транспортни, почистване", коментира още той.

Друго облекчение за фирмите ще заработи до дни - държавните ведомства ще проверяват през електронна система дали участниците в обществени поръчки имат неплатени данъци към общината.

Според Закона за обществените поръчки всяка компания, която иска да участва в подобна процедура е длъжна да предостави удостоверение от общината, че няма данъчни задължения. Съвсем скоро тази до момента доста бавна процедура ще се осъществява онлайн, посочи Барбалов, цитиран от Дарик.

"В момента извършваме тестове и се надявам скоро да можем да пуснем различните общински, държавни структури, които искат такива удостоверения, да могат да правят справката автоматично от общината.

Междувременно стана ясно, че за първите седем месеца от "Московска"33 са събрали близо 400 млн. лева, което е над 60% от годишния план. Есента обаче е времето, когато общината има най-много разходи заради планираните летни ремонти.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....