В Столичния общински съвет беше разгледано предложението за оптимизиране транспортната схема на масовия градски транспорт след въвеждане в експлоатация на първия участък (метростанция „Красно село“ – метростанция „Хаджи Димитър“) от третия лъч на столичното метро.
„Ако се осъществи предложението, ще бъде изпълнено решение от 2019 г. за оптимизиране маршрута на тролейбус №7. Така ще се ускори придвижването му", коментира пред Радио София общинският съветник Карлос Контрера. Предвижда се промяна и по движението на тролей №8. Запазва се връзката на Сточна гара с южните квартали на София. Ще бъде открита нова тролейбусна линия №3 (Надлез „Надежда“-УМБАЛ „Св. Анна“), която при пълна синхронизация ще подпомага линия №5.
Закрива се автобусна линия №306.
До края на декември 2020 г. се преустановяват и четирите линии на нощния транспорт.
Промяната предвиждаше разреждането на разписанието и на колите на тролей номер 5, но това предложение отпадна още при обсъжданията в транспортната комисия. Вместо това се увеличават колите, обслужващи линия 5 и се удължава нейният маршрут.
С цел подобряване на транспортното обслужване в района на Окръжна болница се създава нова тролейбусна линия 3 . Удължава се и работното време на автобусите от и до Витоша.
Споделената автобусна линия 21/22, обслужваща селата Войнеговци и Подгумер ще бъде разделена на две линии, като по тях ще оперира частен транспортен оператор. Това предложение стана обект на остри дебати в общинския съвет, като според вносителите целта е да се подобри транспортното обслужване в Северните райони на столицата.
"Което се базира също и на предложение, както на кметове на села, така и на граждани" - каза Християн Петров от групата на ГЕРБ и СДС. Против се обявиха от "Демократична България" и "БСП за България", а независимият общински съветник Борис Бонев обвини вносителите на доклада в лобизъм:
"Стана ясно, че преди да има решение на Общинския съвет фирмата вече е закупила нови автобуси и дори беше програмирала техните табели".
Нощният транспорт в София остава закрит до Нова година, решиха още общинските съветници. Аргументите - интересът към нощния транспорт е слаб, а приходите покриват по-малко от 20% от разходите.
И още - СОС прие проект за иновативен градски транспорт на повикване в кварталите Манастирски ливади изток и запад. Проектът е част от програма на Европейския съюз за предоставяне на ефективен и екологичен транспорт в градовете, като за целта ще бъдат закупени 5 електрически автобуса, които да създадат зелени коридори за бързо придвижване.
Въпреки че докладът беше приет с гласуване, имаше и възражения.