Строежът на "София ленд" 2 започва догодина

04.10.2011 | 10:03
по статията работи:
Проектът ще се намира в Западния парк. Работата по него беше блокирана от съдебни спорове
Строежът на "София ленд" 2 започва догодина

Реконструкцията на паркове, тротоари и реализацията на малки проекти за подобряване на градската среда ще са сред приоритетите на Столичната община през следващата година. От "Московска" 33 предвиждат догодина да започне отлаганото с години строителство на парк "Възраждане".

Според главния архитект на София Петър Диков съдебните спорове, които досега не позволяваха да започне работата по тази градина, са приключили и вече няма пречки пред изграждането. Това ще бъде първият нов парк от около тридесет години, информира вестник "Монитор" в днешния си брой.

Освен "Възраждане" общината ще започне реконструкция и на Борисовата градина, която наскоро бе прехвърлена за управление от държавата. Кметството планира нови настилки по алеите и видеонаблюдение в парка. Ще бъде изготвен и регулационен план. Според Диков част от обектите, които с в границите на парка, трябва да се премахнат. Там има например една автокъща, чието място не е в градината, както и още няколко обекта, обясни той.

През следващата година трябва да бъде изграден и София ленд 2, който ще се намира в Западния парк. Работата по този обект също бе блокирана заради съдебни процедури. Разполагането на атракционите се оспорваше от екоорганизации, според които увеселителните съоръжения щели да засегнат зелени пространства. Спорът беше за някакви площи, които аз така и не разбрах къде са. Проектът не само не засяга нито един храст, но дори и квадратен метър трева. Предложението е за разполагане върху асфалтирана площ, която в момента е един боклучарник, човек не би повярвал, че това е част от парка, коментира Диков. Според плана лунапаркът ще се разположи на територия от около 30 дка. До края на месеца общината планира да обяви конкурс на проекти за преустройство на Княжеската градина.

Очаква се с избора на проект най-сетне да се реши и въпросът с Паметника на съветската армия.

Другото приоритетно направление ще е подмяната на тротоари. Все още не е изготвен подробен график за поставяне на на плочките, но според Диков възможностите на общината не са малки. След като бъде готов, планът ще се предложи за обсъждане на гражданите. Според главния архитект поставянето на антипаркинг колчета има ефект и плочките вече могат да бъдат подменяни без опасност, че след това отново ще бъдат потрошени от паркирали автомобили. По отношение на паркирането нашата логика е обърната. Всеки казва, че паркира на тротоара, защото няма къде, обаче въпреки това продължава да идва с колата в центъра. Проблемът е елементарен - липса на справедливост, в момента, в който се качи, налагаш глоба, и след това шофьорът ще мисли дали да паркира пак там, коментира той.

През 2012 г. ще започне разширението на Околовръстния път от бул. "Бъкстон" до резиденция "Бояна". В момента се довършва проектът за тази отсечка и до дни ще бъде представен в Агенция "Пътна инфраструктура".

Според Диков това е най-сложният транспортен проект в столицата досега. Трасето ще преминава през застроена със сгради територия, ще пресича жп линия, ще има тунелна и естакадна част.

Пак догодина трябва да се завърши и строителството на Южната дъга от Симеоново до "Младост". Според Диков това ще доведе до 50% намаление на трафика в центъра на града.

Следващата есен в столицата трябва да бъдат завършени ключови транспортни проекти, които ще помогнат за облекчаването на трафика в града. Най-късно през август ще бъдат пуснати в експлоатация близо 13 км метро, а месец след това шофьорите ще могат да минават по цялото разширение на Южната дъга на Околовръстното шосе. Според главния архитект на столицата така трафикът в центъра на града ще се намали наполовина. С приключването на тези проекти ситуацията с автомобилния поток в София кардинално ще се промени, обясниха от „Московска” 33. Очаква се по Околовръстното шосе да тръгнат 80 000 коли, които в момента минават през центъра. Над 200 000 души пък ще предпочетат метрото по трите нови линии  „Надежда” - „Лозенец”, „Надежда” - „Обеля” и „Младост” - „Цариградско шосе”. Освен това в буферните паркинги по пътя на железницата ще бъдат открити 2700 места.

През юни догодина трябва да завърши и строителството на първата естакада, която ще се намира в жк „Младост”. До Коледа ще започне изграждането на кръстовища на две нива при Телевизионната кула.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...