Строежът на нов мост над Дунав ще струва около 270 млн. евро

18.08.2014 | 16:04
по статията работи: Десислава Маданска
Обсъждат се четири варианта, изборът ще е ясен до 2 месеца
Строежът на нов мост над Дунав ще струва около 270 млн. евро

Между 200 и 270 млн. евро ще струва изграждането на нов мост над река Дунав. Това става ясно от проучвания, направени на четири места, на които евентуално може да бъде изградено новото съоръжение. Предвижда се във втория етап да се обсъди по-конректно възможността за изграждане на жп линия и колко ще струва това.

Четирите варианта са при Оряхово-Бекет, Силистра-Кълъраш, Русе-Гюргево и Никопол-Турно Мъгуреле. Това обясни Елеан Гагов, експерт в Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

По думите му е налице желание и четирите моста да бъдат изградени. Той обясни, че на българо-румънски форум в Русе, проведен в началото на юли, станало ясно, че и България, и Румъния са съгласни да се построят повече мостове, които ще свързват едни от най-бедните региони и ще привлекат инвестиции, ще увеличат трафика и ще помогнат на местния бизнес.

Консултантът, който е нает да направи проучване къде да е третият мост е фирма "Транспроект 2001", която има договор с Министерство на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния. Той е разработил по три варианта за свързване през реката за всяка двойка градове. Само за Силистра - Кълъраш вариантите са два.

Консултантът обаче е дал предложение и за две места, където може да се построи тунел под река Дунав - при Никопол-Турну Мъгуреле и при Оряхово-Бекет. От министерството обаче уточняват, че това е скъпо начинание, пробивът под реката оскъпи проекта със 70 млн. евро. Затова тунелът под Дунав засега се оставя за по-добри времена.

За изграждането на третия мост ще се търси европейско съфинансиране в следващия програмен период 2014-2020 г. Това обаче ще стане след като се реши къде ще се строи той.

На срещата в Русе, на която са присъствали и местните власти, е уточнен кой е вариантът за всеки един мост, тоест уточнено е къде точно ще пресича реката при Силистра - Кълъраш, Оряхово - Бекет, Никопол - Турну Мъгуреле. На срещата местните регионални власти са уточнили с консултанта предпочитаните от тях варианти. Само при локацията Русе - Гюргево това продължава да се уточнява, защото имало различия в мненията, информира в. „24 часа“.

Два от вариантите за мост при Русе предвиждат той да е далеч от града, третият - да е успореден на сегашния.

По неофициални данни през Дунав мост при Русе минават по 1000 тира на ден, а при Дунав мост 2 при Видин - Калафат - 500. На тази среща не е решено къде ще се строи точно третият мост, а е избирано мястото на моста при всеки един от четирите варианта. Освен това всяка от регионалните власти е представила предимствата защо е добре да е при тях мостът.

Обсъжда се два от мостовете освен да осъществяват пътна връзка, да имат и жп линия, която да свързва мрежата на двете страни. 

Къде точно ще се намира третият мост ще стане ясно до 2 месеца.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....