Според премиера Бойко Борисов БСП продължава да пречи на проекта. КЗК решава утре за строителния надзор
Днес по време на церемония, която се състоя при кръговото кръстовище на пътя Стара Загора - Димитровград, беше даден официалният старт на строежа на лот 2 на магистрала "Тракия".
Той е с дължина 31.8 км, ще свързва Стара и Нова Загора и ще бъде изпълняван от Обединение "Магистрала Трейс". Стойността на проекта, който трябва да бъде завършен за 25 месеца, е
137.868 млн. лв., включваща местно съфинансиране и пари по ОП "Транспорт".
Премиерът Бойко Борисов дава символичен старт на строежа. Снимка: Econ.bg
Очаква се реалното строителство да започне до 2-3 седмици. През това време държавата ще изплати първия аванс на изпълнителя, както и ще бъде извършена много подготвителна работа.
До 1-1.5 месеца на обекта да започнат работа и още 150 камиона, които ще осигурят много работни места.
Господ ни е дал живот. Тази отсечка (Стара Загора-Димитровград - бел.ред.) е взела най-много животи от цялото трасе от София до Бургас. Всяка година тук имаме десетки загинали и хиляди
инвалиди. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на церемонията.
Той представи данни, според които в Румъния един километър магистрала струва 27 млн. евро, в Чехия - 19, в Унгария - 11, а у нас - едва 2.2 млн. евро.
Премиерът за пореден път не пропусна да "отдаде дължимото" на правителството на тройната коалиция, посочвайки, че те са лъгали хората, че магистралата е почти готова, а са нямали
най-важното - строително разрешително.
Според премиера също така бившите управляващи продължават да пречат, след като фирма, представлявана от "червения" депутат Младен Червеняков, е завела в Комисията за защита на
конкуренцията (КЗК) жалба срещу избора на "Пътстройинженеринг" за изпълнител на строителния надзор. Жалбата е заведена, без да е платена необходимата такса от 50 лв., за да бъде разгледано
искането.
Очаква се утре антимонополният орган да излезе със становище по въпроса. Ако то бъде отхвърлено, фирмата на Младен Червеняков има една седмица да обжалва решението във Върховния
административен съд (ВАС). Ако се случи обратното, то държавата ще има една седмица да обжалва. Ако обаче се стигне до спиране на обществената поръчка, то държавата е готова да наеме временен
надзор на проекта.
В заключение Борисов за пореден път увери, че до 2012 г. ще бъдат готови автомагистралите "Тракия", "Люлин", "Марица" и метрото в София.
От своя страна министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев коментира, че ако политиците са изпълняввали обещанията си, то отдавна всички магистрали е трябвало да
бъдат готови. Като пример той даде магистрала "Струма", която трябваше да бъде готова да лятната олимпиада в Атина през 2004 г.
На този ден 17.12
546 г. – Крал Тотила завладява Рим.
1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII.
1777 г. – Франция първа признава...
Днес по време на церемония, която се състоя при кръговото кръстовище на пътя Стара Загора - Димитровград, беше даден официалният старт на строежа на лот 2 на магистрала "Тракия". Той е с дължина 31.8 км, ще свързва Стара и Нова Загора и ще бъде изпълняван от Обединение "Магистрала Трейс". Стойността на проекта, който трябва да бъде завършен за 25 месеца, е 137.868 млн. лв., включваща местно съфинансиране и пари по ОП "Транспорт".
Премиерът Бойко Борисов дава символичен старт на строежа. Снимка: Econ.bg
Очаква се реалното строителство да започне до 2-3 седмици. През това време държавата ще изплати първия аванс на изпълнителя, както и ще бъде извършена много подготвителна работа. До 1-1.5 месеца на обекта да започнат работа и още 150 камиона, които ще осигурят много работни места.
Господ ни е дал живот. Тази отсечка (Стара Загора-Димитровград - бел.ред.) е взела най-много животи от цялото трасе от София до Бургас. Всяка година тук имаме десетки загинали и хиляди инвалиди. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на церемонията.
Той представи данни, според които в Румъния един километър магистрала струва 27 млн. евро, в Чехия - 19, в Унгария - 11, а у нас - едва 2.2 млн. евро.
Премиерът за пореден път не пропусна да "отдаде дължимото" на правителството на тройната коалиция, посочвайки, че те са лъгали хората, че магистралата е почти готова, а са нямали най-важното - строително разрешително.
Според премиера също така бившите управляващи продължават да пречат, след като фирма, представлявана от "червения" депутат Младен Червеняков, е завела в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) жалба срещу избора на "Пътстройинженеринг" за изпълнител на строителния надзор. Жалбата е заведена, без да е платена необходимата такса от 50 лв., за да бъде разгледано искането.
Очаква се утре антимонополният орган да излезе със становище по въпроса. Ако то бъде отхвърлено, фирмата на Младен Червеняков има една седмица да обжалва решението във Върховния административен съд (ВАС). Ако се случи обратното, то държавата ще има една седмица да обжалва. Ако обаче се стигне до спиране на обществената поръчка, то държавата е готова да наеме временен надзор на проекта.
В заключение Борисов за пореден път увери, че до 2012 г. ще бъдат готови автомагистралите "Тракия", "Люлин", "Марица" и метрото в София.
От своя страна министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев коментира, че ако политиците са изпълняввали обещанията си, то отдавна всички магистрали е трябвало да бъдат готови. Като пример той даде магистрала "Струма", която трябваше да бъде готова да лятната олимпиада в Атина през 2004 г.