Снимка: Corbis
Строеж на тунел под Петрохан обсъжда транспортното министерство. Той ще съкрати пътя между София и Видин със 100 км, обясняват строители, пише в. "Стандарт". Вече се правят разчети как да бъде
реализиран проектът. Предвижда се финансирането му да бъде от публично-частно партньорство. Това съобщи шефът на Национална агенция "Пътна инфраструктура" Янко Янков по време на конференция за
развитието на инфраструктурни проекти у нас.
Изграждането на тунел под Шипка е другият приоритет в работата на НАПИ. Той ще е дълъг 3 км и ще е бърза връзка между Южна и Северна България. Освен тунела се предвижда и изграждане на 10-километров
обходен маршрут край Габрово. Публично-частните партньорства ще се прилагат и при изграждането на автомагистралите "Хемус", "Черно море" и "Рила", каза Янков.
Има изоставане по инфраструктурните проекти, които се изграждат по европейските програми, призна зам.-министърът на транспорта Весела Господинова. Основните проблеми са при оценката за въздействие
върху околната среда (ОВОС) и отчуждаването на терените.
За да се усвоят всички пари по еврофондовете и да не се налага да се връщат средства, трябва да се договорят повече проекти от предвиденото. Това посъветва Карстен Расмусен, зам.-началник на звено
"България" в дирекция "Регионална политика" на ЕК. Според него проектите, които са подготвени, но не са осъществени до 2013 г., ще се финансират през следващия програмен период.
Процедурите за кандидатстване по европейските програми са облекчени, а сроковете са съкратени наполовина от началото на март, с цел да се улесни бизнесът, съобщи вицепремиерът Меглена Плугчиева.