Наследникът на оттеглящия се изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър ще бъде избран в началото на следващата година. Това съобщиха от компанията в изявление, публикувано във вторник, предаде „Ю ЕС ЕЙ Тудей“. Решението кой да застане начело на щатския софтуерен гигант може да предопредели два коренно различни пътя на бъдещото му развитие, коментират наблюдатели.
До момента комитетът по избирането на новия изпълнителен директор е поставил на обсъждане не един или двама, а над сто потенциални кандидата за позицията. По думите на Джон Томпсън, един от членовете на комитета в който участва и ръководителят му Бил Гейтс, вниманието е фокусирано върху около 20 души, сред които ще бъде избран наследникът на Балмър.
Сред тях са бивши директори на Microsoft, сега работещи в компанията служители, както и външни лица. Някои от имената са на Стивън Елоп (завърналият се бивш изпълнителен директор на Nokia ) и Пол Мариц (също екс-Microsoft). Спрягат се имената и на Тони Бейтис, Стая Надела, както и на Дейвид Сакс от Yammer's. Независимо върху кого ще се спре изборът, то от него ще се очаква да поведе гиганта в дългосрочна битка на полето на мобилните технологии.
През последните четири месеца от началото на търсенето на наследник на Балмър в Microsoft се оформиха две визии за пътя, по който бъдещият изпълнителен директор трябва насочи компанията. Едната е свързана с поставяне на дългосрочни цели в областта на мобилните и облачни услуги. Другата набляга на орязване на разходите, което би задоволило Уолстрийт в краткосрочен план.
С други думи „Microsoft има два пътя пред себе си: те могат да наема продуктов визионер или професионален мениджър“, коментира Роки Агравал, анализатор в reDesign mobile и бивш служител на компанията. „От проведените разговори по всичко изглежда, че Microsoft поема по пътя на наемане на професионален мениджър“, смята Агравал.
Други предупреждават, че Microsoft може да се превърнали в мастодонт, който не може да се променя по-толкова гъвкав начин.
„Microsoft корпорация в тялото и душата си – има опасност да стане за посмешище подобно на мъж в края на средната си възраст, който си купува червено Порше, за да покаже, че все още е млад по душа, но продължава да изглежда дебел зад волана“, смята Найджъл Никълсън, професор в Лондонското бизнес училище.