През 2003 година Жампиетро Торесан записа думата „канабис" като търговска марка на бири, вино и алкохолни напитки. След жалба, подадена от германската компания Klosterbrauerei Weissenohe, обаче марката беше обявена за невалидна, с мотива, че думата е описателна и потребителят може да се обърка, че описва характеристиките на продуктите.
"Канабис", дали като техническа култура или като наркотично вещество, вече е част от живота и може да носи ясна и директна индикация за характеристиките на продукта, обясниха от европейската Служба за хармонизация на вътрешния пазар. Това решение обаче беше оспорено от първоначалния притежател на марката Торесан, който смята, че "канабис" е отличителен белег. Така делото стигна до Съда на европейските общности.
В своето решение съдът обяви, че думата "канабис", позната още и като "коноп", има три възможни значения:
- техническа култура;
- наркотично вещество;
- вещество, използвано в медицината за терапевтични цели.
Канабисът се използва в хранително-вкусовата промишленост под различни форми (масла и чайове) и в различни продукти (чай, тестени изделия, алкохолни и безалкохолни напитки и т.н). Всички те обаче съдържат символично количество THC (тетрахидроканабинол) и затова нямат психотропен ефект.
Потребителите ще сметнат, че марката "Канабис" описва характеристиките на продуктите и консумацията им ще доведе до същите усещания, както консумацията на канабиса, е вписано в мотивите на съда. Освен това думата, изписана на латиница, е отлично разпознаваема във всички страни от ЕС и има голямо медийно отразяване.
По тази причина Съдът на Европейските общности отхвърля жалбата на Торесан относно отказа за регистрация на търговска марка "канабис", дори и за напитки, които могат да съдържат коноп.