Потребителите на мобилен Интернет са с 22% по-недоволни от качеството на услугата, отколкото потребителите на фиксирани интернет доставчици. Това показва последното проучване поръчано от Nokia Siemens. Едно от оплакванията например е по-ниската скорост за сваляне на различни приложения. На фона на прогнозите, че близо половината от притежателите на мобилни устройства ще се включат в Интернет през 2010 година, операторите трябва доста да се замислят за подобряване на качеството на услугата.
Най-често потребителите на мобилните услуги сърфират в Интернет. Проучването Broadband Study, което се проведе сред 11 хил. души в 15 държави, показва, че 92% от хората, които използват такива услуги са влизали поне веднъж в мрежата през последния месец чрез мобилните си устройства. Удовлетвореността от качеството обаче е с 14% по-ниска спрямо потребителите на фиксиран Интернет.
На второ място потребителите на мобилните интернет услуги проверяват имейлите си с помощта на мобилно устройство. 81% от анкетираните отговарят, че са правили това поне веднъж през последния месец. По тази причина едва ли е изненада, че повечето хора настояват за по-големи възможности за проверка на електронни пощи, достъп до социални мрежи и различни други приложения.
„Това проучване е сигнал за събуждане на индустрията", коментира Юрген Валтер, управител на звеното Бизнес решения в Nokia Siemens. „Заради нарастващите възможности и употребата на смартфони и устройства, операторите не могат да си позволят да не се възползват от всяка възможност за подобряване на капацитета на мрежите", допълни още той.
Компаниите трябва да натрупат опит - да проучат как точно се използват мобилните устройства, какви са предпочитаните приложения и рамките на трафика, препоръчват още то Nokia Siemens. Така става възможно създаването на решение, базирано на софтуерни или хардуерни ъпгрейди.